A1 utbildning och lydnadstävling...

Jag börjar med det negativa för att sedan kunna avsluta med det positiva XD

Det var lydnadstävling i söndags och det gick riktigt bra i början men sedan stupade det bara nedåt. Thea fick en 10:a på både platsliggningen och tandvisningen så en bättre start kunde man ju inte få. Efter det var det dags för Linförigheten och det gick inte bra. Hon var mer koncentrerad på allt annat som hände runt omkring och ville absolut inte sätta sig ned i den 0.2 m.m höga snön. Resten gick skapligt tills vi kom till läggandet. När jag sa Ligg stannade hon bara och vi fick 0 poäng. Jag förstår inte vad jag ska göra. Vi hade ju precis innan tränat på det och hon var jätteduktig, så varför 2 min senare låtsas som om hon inte förstod någonting. Vi fick sammanlagt 150 p och vi var bara 10 p ifrån ett 1:a pris. Vi får ta nya tag nästa gång, vi saknar ju bara ett 1:a pris nu.

Domarprotokoll:
Platsliggning:        10.0 p
Tandvisning:         10.0 p
Linförighet:           7.5  p  (Snett sättande, LS, missar kontakt)
Läggande:              0.0 p   (Lägger sig ej)
Inkallande:            7.5 p   (LS, DK)
Ställande:              8.5 p   (DK)        
Apportering:         8.0 p   (Lätt tugg) 
Hopp över hinder: 8.0 p   (LS)
Helhetsintryck:      8.0 p

Nu kommer vi till det positiva. I söndags då vi var i ridhuset och tränade kom en kvinna från klubben fram till mig och frågade om jag ville gå en A1 utbildning. Översatt till svenska betyder det en instruktörskurs. Jag tackade självklart Ja och i Februari är jag en utbildad förhoppningsvis instruktör. Jag blev jättestolt och jag längtar redan till att få möjligheten att hålla egna kurser. Haha, man blir ju lite mallig... :D

Kommentarer
Postat av: Sara

Men 150 poäng är ändå inte dåligt. Med läggandet hade ni haft ett 1:a pris.

Kul med utbildningen!! :D



Vi hörs

2009-12-17 @ 23:27:08
URL: http://aymik.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0