Lydnadstävling och det gick inte bra...

Tävlingen idag gick inte direkt dåligt utan mindre bra men det blev ju inte precis bättre men den snåla domaren. Linförigheten var helt perfekt och vi får en 7:a, kraften att försöka göra något bra av det hela gick liksom ur en då. Linförigheten på förra tävlingen var inte jättebra men vi fick 9.5 p och nu då den var helt perfekt får vi en 7:a. Att Thea precis dessförinnan satte sig upp på plastliggingen gjorde ju inte direkt heller att man kunde hålla hoppet uppe. Det var inomhus och jag tänkte att av alla ställen så borde hon ju ligga kvar där när det är torrt och inomhus men nä då, hon sätter sig upp. Kanske var jag inte tillräckligt tydlig men det känns så omöjligt ibland då man har en hund som inte är gjord för detta och bedömningen sker ju på samma sätt som för alla andra. Självklart menar jag inte att bedömingen ska ske på något annat sätt för en ovanligare hundras i dessa sammanhang men det känns lite hopplöst ibland även om jag vet att Thea bara vill göra rätt. (trots att hon är otroligt lat) Haha XD. Resten gick faktiskt bra men med den domaren var poängen inte detsamma. Det är inget kul med sådana domare och det känns som om att få ett 1:a pris till bara är att glömma. Kanske är jag så nervös och hoppfull att det förstör för mig och Thea...

Poängen har jag i alla fall inte nu då jag var startnummer och 1 och vi åkte hem direkt efter att jag och Thea hade kört eftersom det gick så dåligt men förhoppningsvis får jag dom på nästa tävling.

Har ju glömt att önska er en God Jul också, fastän det är lite för sent. :D Men ett Gott Nytt År är ju i alla fall inte försent. Gott Nytt År!

Haha ingen nyårsbild direkt men i alla fall ett poträtt på den lata lilla vovven som idag gjorde ganska bra ifrån sig trots en snål domare.


Här är den andra lilla byrackan som vi till slut fick sätta i bilen idag på grund av hennes störande skall. Haha, en riktig liten gaphals är vad hon är, speciellt när hon inte får vara med.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha! Jo, Kimya tyckte absolut att det var ett konstverk.. hon såg onekligen lite stolt ut. Men hon skämdes allt när jag kom hem. Men det var inte värre än att hon kunde med att göra om det en gång till! Haha.



Ja, det var jättetrevligt på MyDog! Vi får ta och träna snart också.. bara snön börjar försvinna. Eller så kan vi hyra Hundtstället Hjärtat, och träna där. 200 kr för en timma tror jag det är. :)



Vi hörs!

2010-01-14 @ 23:26:43
URL: http://aymik.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0