Resumé av agilitytävlingen för en vecka sen

Jag kan verkligen inte uppdatera denna blogg oftare. Men jag hoppas att det blir ändring på det nu under lovet då skola och så mycket annat gör att tiden inte försvinner. I söndags tävlade jag i alla fall i Agility och det gick ganska skapligt med båda två, trots att det kunde gott mycket bättre.

Nellie's första agilitylopp var jättesnyggt och hon hade en bra tid och 0 fel tills vi kom till sista hindret och då river hon. Det var en aning surt men resten av loppet var ju kanonbra. Vi slutade i alla fall på en 5:e plats, trots dom förargliga 5 felen.   

Theas första agilitylopp gick också  bra men hon kan allt springa fortare. Thea gick igenom banan felfritt som vanligt och tiden var väldigt snäll eftersom att vi inte fick några tidsfel. Vi slutade på en 4:e plats.

Nellie's andra lopp gick kanon och jag blev så stolt när jag var ungefär 3 meter bakom henne och bara kommenderade "slalom" och som om hon inte gjort annat tar hon både ingång och resten av pinnarna själv. Gissa om Nellie hade en stolt matte då. Detta lopp resulterade i en 2:e plats.

Theas sista lopp var en total katastrof, hon gick som vanligt felfritt genom banan men nu hade hon verkligen nått höjden av långsamhet. Jösses, vad långsamt det gick, det förvånade mig faktiskt att vi inte fick ett vandringspris eftersom att Thea bildligt vandrade runt banan. Till slut visste jag inte vad jag skulle göra så jag sprang det snabbaste jag kunde till mållinjen och Thea kom till slut fram till målet i en promenadtakt. Men då jag sprang till mål visste jag att Thea skulle fuska på hinderna eftersom att ingen förare visade henne var hon skulle så vi diskade oss medvetet. 

Thea tycker ju uppenbarligen inte att detta är särskilt kul, men vad ska jag göra för att hon ska tycka det är kul? På träning är hon ju nästan snabbare än Nellie men så fort det är tävling försvinner gnistan. Någonting gör jag ju fel eftersom att hon inte ser någon glädje i det hela, men vad gör jag fel?    

Men jag kan ju inte annat än säga att det är dom underbaraste fyrbenta varelser på denna jord ändå. "Brandlarmet" och "Drottningen" kommer jag ändå älska i all oändlighet oavsett vad de små skäggiga damerna hittar på, dom är ju trots allt inga maskiner.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha men du är ju för söt. :D

Kul att det gick bra på tävlingen! Så himla störande med de där 5 felen i Nellies första lopp. Men det är känslan som räknas! Grattis till snygga lopp, ni är jätteduktiga!



Jag skickar hemsidan där min drömtik finns till dig, på mejlen. ;)



Vi hörs.

Ha det gott!

2009-10-24 @ 00:48:59
URL: http://collimin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0