Resumé av lydnadstävlingen idag

Ja, jag börjar detta inlägg som så många andra inlägg nämligen med meningen: Ja, vad ska man säga. Det gick inte alls bra idag. På inkallningen när jag kommenderade henne satt hon bara kvar, på platsliggandet satte hon sig upp, på linförigheten satte hon sig snett, på läggandet la hon sig knappt ner, på hopp över hinder fick jag kalla på henne två gånger innan hon förstod att man skulle sätta sig bredvid mig. Ja som ni förstår gick det inte så bra men inte nog med det, under apporteringen tar hon apportbocken, springer iväg 20 meter och står sedan och leker med sig själv därborta. Hon tyckte nog att det räckte då och kul hade hon ju, vilket är det viktigaste. Jag förstår inte alls vad hon fick det ifrån, jag tycker att jag varit så noggrann, petig och konsekvent med att hon absolut inte får leka med träningsgrejer såsom, apportbockar, klickettar eller på agilityhinder men tydligen har jag ju inte varit tillräckligt tydlig. Vi fick i alla fall ett 3:e pris och kom 10/10.
Vi får försöka ta nya tag och här kommer poäng och domarkommentarer från dagens tävling:

1. Plattsliggande, 5.0 p. sitter
2. Tandvisning, 10.0 p. 
3. Linförighet, 8.0 p. DK, VP
4. Läggande, 6.0 p. LL
5. Inkallande, 6.0 p. BTÖ, Två kom 
6. Ställande, 8.0 p. Långt kom (Vilket det absolut inte var)
7. Apportering, 0.0 p, Går ur hand
8. Hopp över hinder, 8.0 p, DK sitt
9. Helhetsintryck, 7.0 p
SUMMA: 134p/200p

Imorgon är det en ny tävling men tack och lov är det inte Lydnad, känner absolut inte för det efter den här dagen, även om jag vet att att jag kommer inte kunna att hålla mig ifrån det. Nä, imon är det vanlig hederlig agility. Jag hoppas att det kommer att gå bättre då.

Jag var förresten uppe och tränade med några i min klass i onsdags och fredags och dom är jätteduktiga. Vad jag har förstått har dom inte alls kört mycket agility innan men det ser verkligen bra ut. Jag hoppas att vi kan göra det igen! :D Det är så mycket roligare när man är flera :)

Sara var med mig idag också på lydnadstävlingen och hon är helt otrolig på att komma på bra tips och idéer inom hundträning. Allt hon säger är bara så självklart trots att man aldrig kan komma på det själv. Hon har förresten precis kommit upp i 2:an i Lydnad och hennes hund är ju inte ens ett år, fattar ni att man blir avundsjuk eller?        

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas det har gått bra idag!

Ang. lydnaden så får du inte deppa ihop, på det igen. Jag vet att ni kommer klara det!! ;) Ni var JÄTTEDUKTIGA, apporteringen och platsen.. okej. Men resten berodde på en snål domare. Jag har fått en 9:a för långsamt läggande, du fick bara en 6:a. :O



Jag såg på hunddatan att jag fick 128,5 poäng för den där snåla domaren.. Du slog mig! :D



Vi hörs.

2009-10-18 @ 19:49:11
URL: http://collimin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0