Resumé av utställningen idag...

Ja, som sagt var det ju utställning idag och för att vara den första måste jag säga att det gick mycket bra... Det var i och för sig bara 3 hundar som var med och Nellie kom 2:a medan Thea kom 3:a. Thea är ju inte alls i päls då hon är nytrimmad och Nellie har ju bättre päls än Thea just nu men den är ju fortfarande inte bra. Nu har vi ju i alla fall en bedömning på dom och det var ju faktiskt bara det jag ville ha. Här är bedömingarna för sötnosarna:

Nellie:
3 år gammal tik med härligt huvud och uttryck. Korrekt saxbett. Härlig skuldra och raka framben. Bra bröstkorgsdjup. Korrekt svans. Välvinklad fram och bak. Rör sig väl.

Thea:
3 ½ år gammal tik med korrekt huvud och mörka ögon. Välansatta öron, Korrekt bett. Bra skuldra. Bra hals- och rygglinjer. Korrekt svans. Kunde önskas mera vinkling bak. Rör sig väl. Gott temprament.

Jag höll på skratta ihjäl mig när jag såg sista meningen på Theas bedömning. Gott temprament. När Thea lyftes upp på trimbordet för bedömning lät hon som rena rama åskan. Så jag förstår faktiskt inte hur domaren kunde bedömma henne med meningen Gott temprament. Eller så var det helt enkelt så att hon bedömde dom helt enkelt för var dom verkligen är. Schnauzer... Behöver jag säga någonting mer...?

Visst är Thea härlig när man väll lärt känna det lilla charmtrollet men att bedömma efter det där så låter det faktiskt ganska roligt. Nellie var också jätteduktig men hon galloperade mest runt i ringen. Hon är ju glad i alla fall, och det är ju faktiskt det allra viktigaste. En annan sak som jag reagerade på var att dom skrivit att Thea är 3 ½ år gammal, Thea ska ju faktiskt fylla 5 år till våren. 

Jag beklagar att jag inte kan lägga in några bilder från dagen men då våran ordinarie dator är trasig kan jag inte lägga in bilder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0