Välkommen till min nya blogg!

För det första vill jag bara säga att denna underbara bloggen är gjord av en vän till mig, som ni ser själva, är jätteduktig. Tack så jättemycket!

Den här bloggen kommer att handla om mig och mina underbara hundar. Thea och Nellie heter dom och är av rasen Dvärgschnauzer i färgen Peppar och Salt. Thea är snart 5 år och lilla Nellie är snart 3 år. Jag tränar mycket agility med dessa små skönheter men då jag upptäckt att Thea är en riktig fena på Lydnad har jag börjat träna det mer med henne. Hon är jätteduktig och än så länge har vi bara tävlat på klubbens KM då vi kom 2:a. Så jag hoppas att det blir många fler tävlingar med henne i framtiden, då hon fullständigt älskar det. Och är hon glad, är jag glad. Den andra hunden, Nellie är inte alls någonting för Lydnad, agility är hennes grej och därför får det bli det med henne.

Thea är som sagt den äldsta i den lilla flocken men är riktigt charmig då man väl lär känna henne. Känner man henne inte tycker nog dom flesta att hon är mycket bestämd och märkvärdig och jag kan ju inte annat än hålla med dom. Hon vill ha allt på sitt sätt och tycker att hon ska bestämma allt om alla, men hon är helt enkelt bara så underbar. Thea är helt ointresserad av leksaker och ser sig själv mycket hellre äta köttbullar eller korv. Leksaker måste man ju jaga då någon dum tvåbent kastar iväg den för att JAG, den finaste hunden på jorden ska springa och hämta den. Nädu, har du kastat iväg bollen får du hämta den själv, köttbullar behöver man ju i alla fall inte jaga, skulle nog vara Theas mening.

Nellie däremot är som ett litet barn. Hon hittar alltid på bus och har mycket svårt att vara still. Har hon inget att göra ser hon helt enkelt till att hitta någonting att göra, en riktig duracellkanin är vad hon är men hon är bara så härlig. Man blir så glad när man är med henne och hon är positiv till allt och vill att alla ska vara med. Hon vill alltid vara till lags och blir jätteglad då hon får uppmärksamhet. Hon tycker dessutom att bollen hon hittat i trädgården som säkert legat ute i över 3 år är det roligaste som finns. Köttbullar och godis är inte lika kul men den halva, smutsiga, gamla, äckliga och fullständigt groteska bollen som legat under mark i minst 100 år, den ska hon ha. Ibland när hon hittat bollen lägger hon den framför fötterna och bara väntar på att någon ska sparka iväg den och gör dom inte det då skäller hon. Jag tror faktiskt att Nellie var brandlarm i sitt förra liv. Hon skäller och varnar för minsta lilla precis som ett brandlarm. 

Men jag skulle aldrig klara mig utan varken härskaren på jorden eller det lilla brandlarmet, dom är helt enkelt hela mitt liv... 


Kommentarer
Postat av: Sara

Härskaren på jorden och det lilla brandalarmet är heeelt underbara!! :D

2009-09-18 @ 21:17:09
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Lovissa

så söööta:) måste få träffa dom nån dag:D! Lycka till igen nu då imon;)

2009-09-18 @ 21:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0