Agility-Sporten för ALLA hundar (Knappast)

Just nu är jag bara så frustrerad, det kommer säkerligen att gå över men jag bara måste få skriva av mig. Just nu vill jag bara lägga av med agility och ge upp, det går inte, det är kört, helt hopplöst. Kan inte någon öppna ögonen?

Jag och Nellie var ju och tävlade idag igen och jag ska börja med att säga att jag är absolut inte arg på Nellie, hon har gjort ett strålande jobb idag, som alltid. Ska jag vara ärlig vet jag egentligen inte riktigt vem jag är arg på, men jag vet på vad. Referenstiderna i Agility! Har du inte en Border Collie eller en Shetland Sheepdog, som är född med egen motor, har du i princip inte en chans i agility, det är bara för mig att inse det. Nellie är snabb, det säger jag absolut ingenting om, men hon har varken fysiken eller den "egna motorn" att på endast 30 sekunder ta sig igenom en bana med 20 hinder. Att Border Collie och Shetland Sheepdog är snabbare än de flesta andra hundar säger jag heller ingenting om och det kan jag ändå inte göra någonting åt, det man dock kan göra är att förlänga referenstiderna men några sekunder så att ALLA, precis alla, hundar ska ha en chans att klara tiderna. Det heter ju så fint att Agility är sporten för precis alla hundar, varför inte bevisa det då och förlänga referenstiderna så att alla kan få chansen att kunna gå igenom en bana UTAN tidsfel.

Nellie gjorde 3 felfria lopp idag och det sista loppet kom vi 3:a av 20 hundar men med tidsfel, förargliga 0,25 sekunder i tidsfel. Nellie var otroligt duktig och hon är så enormt skicklig på att läsa av vart hon ska vilket gör det lätt och glädjande att samarbeta med henne. 

Om ni håller med eller tycker tvärtemot får ni gärna skriva av er här, jag vill gärna höra era argument! 

Kommentarer
Postat av: michelle

fin blogg :)



2010-08-24 @ 16:02:34
URL: http://michellepetursson.blogg.se/
Postat av: michelle

åh tack!

jag sålde aldrig. vi hade aldrig gjort klart köpet liksom :)

det var bara lite smågrejer kvar, besiktiningen var klar, han var hemma hos mig och så.. Sen tyckte vi han kändes stor, så vi ville mäta honom. Och det fick vi inte för ägarna, ifall han går över ponnymåttet går det in i papprerna ju.. men vi mätte honom hemma, och fick han till 153-155, min tränare och sånt hjälpte till.. och vi vågade inte chansa.. eftersom dom enligt TR får mäta ponnysar på tävlingar och så.. inte så kul om han blir mätt och är över, så står man där med en stor häst liksom..



tråkigt men sant.. hoppas du fattade något av det jag skrev haha :)

2010-08-24 @ 17:37:08
URL: http://michellepetursson.blogg.se/
Postat av: michelle

haha ja elr hur! :) menar du när han stod i "mitt stall"? isåfall i göteborg, torslanda :)

men vet inte vart han var innan.. ganska nära troooor jag :)

2010-08-25 @ 17:51:50
URL: http://michellepetursson.blogg.se/
Postat av: Sara

Dagiset ligger i mölndal. :)



Kör på med agilityn! Jag vet att ni kan klara det, trots de dåliga ref.tiderna i agilityklass. Det är baske mig inte långt ifrån varje gång!

2010-08-26 @ 21:11:46
URL: http://aymiks.se
Postat av: Anna

Nu har du inte lagt ut något inlägg på länge, SKRIV, jag vill ha något roligt att läsa när jag har tråkigt

2010-08-28 @ 20:00:16
Postat av: Jeanette Andersson

Haha, det är bra att du påminner mig :P Har varit på tävling hela dagen och ska därför knåpa ihop ett inlägg imorgon kväll, just nu är jag alldeles för trött.

2010-08-28 @ 22:09:09
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0