Agilityträning inomhus inför tävlingen

Idag hyrde jag och Sara, med aussien Kimya (Aymik´s Aussies), en inomhuslokal för att träna agility och lite lydnad. Det var var extra roligt idag eftersom att det var så himla längesen sedan sist, det är ju inte jättelätt att träna agility och lydnad i snön, särskilt motiverad till det är man ju inte heller XD

Nellie "var tvungen" att köra "säcken" flera gånger så att det förhoppningsvis skulle sitta i tills nästa vecka, hon är väldigt duktig med den nu med tanke på att hon förrut varit väldigt rädd.

På vägen hem satte vi Thea, Nellie och Kimya tillsammans i bagagen eftersom att de träffats så många gånger förrut och det verkade fungera ganska bra mellan dom. Men efter bara 5 minuter hördes morr bak i bilen och det blev ganska oroligt. Nellie började skrika som en stucken gris så jag blev först rädd att hon skadat sig, även om jag vet att hon ofta skriker för ingenting och ifall att det skulle behövas tyckas synd om henne. Jag släppte ut Nellie ur bagagen och hon hoppade glatt runt i snön, så det var ingen fara med henne, hon skriker ifall att bara, helt enkelt.

Pappa hade dessutom bytt mitt minneskort eftersom att det var 75 % mindre minne än det första jag hade. De hade bara ett annat minneskort att ge oss men denna gången blev det till min stora glädje ett minneskort med 4 gånger så mycket minne som det första och 16 gånger så mycket minne som det förra. Så det var bara att tacka och ta emot, så nu hoppas jag verkligen att det räcker med stökeri med teknikprylar för ett bra tag framöver.
En bra dag blev det här helt enkelt, och det kunde verkligen behövas efter all otur ;)

Så nu är jag glad igen :D

Kommentarer
Postat av: JENCIOUS

samma här faktiskt! :D inte gjort ngnting idag ^^

funderar på noppa ögonbrynen men det vet jag inte om det finns någon ork för det :p

kram!

2010-12-30 @ 20:13:11
URL: http://jencious.blogg.se/
Postat av: liindblaads

Nejj vad sööt billd:D

2010-12-30 @ 20:43:35
URL: http://liindblaads.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0