Ledig från skolan

Idag var jag ledig ifrån skolan igen eftersom att jag återigen fick chansen att följa med Thea och Nellie´s uppfödare på agilityträning för Jenny Damm. Hon är med i svenska landslaget och har vunnit både SM, NM och VM, med andra ord en otroligt duktig agilityförare.

Eftersom att vi lärde oss så otroligt mycket första gången trodde jag att vi inte skulle lära oss lika mycket idag, men jösses vad fel jag hade. Det var lika lärorikt idag som förra gången, hon har liksom förmågan att se det som andra inte ser, det som knappt märks men som betyder så otroligt mycket ändå ;)

Thea fick följa med idag också, och jag körde faktiskt ett lopp med henne för att få se vad "domen" blev för Thea i agility. Och nästan helt oväntat sa hon att Thea inte alls var ett "hopplöst fall" i agility, tvärtom, en hund med samarbetsvilja och en väldigt stark leklust vilket underlättar belöningarna och höjer förväntningarna. Så det var ju roligt att höra, kankse har jag trots allt "gett upp" agilityn med Thea alldeles för tidigt, både hon och jag har kommit undan för lätt. Så till våren ska jag faktiskt ge både mig och Thea en ny chans i agility, om en världsmästare i ämnet tycker att Thea verkligen har en chans, då kan man ju bara inte ge upp XD

Tyvärr har jag i nuläget inga bilder ifrån träningen idag så jag får bjuda på lite bilder jag tog imorse när jag var ute på långpromenad med hundarna istället :D Hoppas att det duger så länge! :P








Kommentarer
Postat av: emelie

Vilka härliga bilder=)

fin blogg förövrigt med.

2010-12-15 @ 00:01:23
URL: http://komkoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0