Hoppas inte att otur smittar!

Den här dagen skulle jag aldrig stigit upp, dock har ett par roliga saker inträffat men allt annat har bara gått åt skogen, och snart tror jag att jag också går åt skogen.

Det hela börjar med att jag tar bussen hemifrån till skolan i god tid för att hinna, dock har bussbolaget inte planerat detsamma :/ Bussen står i princip still på motorvägen, på grund av all snö (förstårligt men fortfarande retligt) vilket gör att jag kommer för sent till skolan. Väl i skolan knackar jag förgäves på dörren in till den sal vi ska vara i men ingen öppnar, till slut får jag reda på att första lektionen är inställd, typsikt. Efter ett kort "kringvirrande" lyckas jag hitta en del utav klassen, resten är sjuka eller har försovit sig. Alltid roligt att träffa klasskompisarna, speciellt efter ett så långt uppehåll då vi har haft praktik. Efter nästan 2 timmars tidsfördriv är det dags för mattelektion, eller snarare matteprov, jättekul! :( Efter denna lektion slutade vi och jag traskar vidare till hållplatsen för att åka hem. Efter en kort spårvagnstur ska jag byta till buss och ser att bussen redan står på hållplatsen, springa var det enda alternativet. På den smala gångbanan går ett äldre par och jag ropar tidigt "ursäkta" för att kunna klämma mig förbi, lite oartigt kanske att nästan skrämma slag på paret som så fridfullt var ute och gick men vad gör man inte för att hinna med bussen. Tror ni att bussen åker när jag är endast 5 meter ifrån dörren varpå det äldre paret, som jag osmidigt trängt mig förbi, kommer fram och ber tusen gånger om ursäkt för att jag missade bussen. Jag fick länge förklara att det inte alls var deras fel och att jag skulle ha missat bussen ändå, men lite skämdes jag allt, först skrämma slag på det gamla paret och sedan ge dom skuldkänslor för att dom tror att det är deras fel att jag missade bussen.

Efter att ha tagit nästa buss kommer jag till slut hem och går ut med hundarna. Några timmar senare är det dags för mig att ta bussen upp till ridskolan för att rida lektion. När jag ska byta buss kommer aldrig den buss jag ska åka med så jag vandrar bort till tidpunkten för att fråga vad som har hänt. Till slut hittar mannen i kassan information om att bussen är sen varpå jag högt och tydligt klagar på att man inte meddelat det till sina resenärer via de "moderna" funktioner som faktiskt finns. Varför inte skriva på den digitala tidtabellen att bussen är sen x antal minuter så att man åtminstone vet att bussen är på väg. När bussen till slut anländer med 15 minuters försening får busschauffören för sig att stanna vid VARJE busshållplats trots att ingen finns vid hållplasten och att ingen plingat för att dom ska av. Han stannar på en busshållplats i uppförsbacke men när vi ska åka därifrån åker vi mer bakåt än framåt. Det är så halt att bussen bara glider mer och mer bakåt och till slut fastnar, "jaha" tänkte jag, jag börjar ju bli van vid sånt här men vad har jag gjort för att förjäna det här? Eftersom att jag ingenting har att göra i bussen som antingen glider bakåt eller står helt still smsar jag tjejerna i klassen och förvarnar dom på vad som skulle kunna vara orsaker till att jag inte dyker upp imorgon. Antingen sitter jag kvar i bussen, halvt ihjälfrusen, eller så sitter jag i häktet efter olaga hot mot bussbolag, haha nädå :) När jag till slut kommer upp till ridskolan är det dags för hopplektion och som jag nämnt tidigare fick jag rida på min "lilla prins" (haha) Atlas, det var riktigt roligt och det gick enligt mig riktigt bra. På hemvägen får jag reda på att min mobil blivit "lagad" och att pappa hämtat ut den, yippie tänkte jag, men inte under så lång tid. Efter att tryckt i minneskort och SIM-kort i mobilen ser jag till min stora besvikelse att ALLT är borta i mobilen, bilder, låtar, teman, anteckningar, kontakter, sms, inplanerade möten och aktiviteter, precis ALLT är borta. Grrr, jag trodde att man sa till kunden innan man raderade allt i mobilen och glatt lämnar tillbaka den och meddelar att "den är som ny" :( Oavsett var "man borde göra" så är rubbet borta, och det enda jag kan göra för att förhindra att ännu fler utbrottsframkallande händelser sker, är att gå och lägga mig, God Natt! 

Guldstjärna till den som plågat sig igenom hela texten, ni kan ju alla fall glödja er åt att eran dag förhoppningsvis var bättre än min XD

LÄS DETTA!!! Ni som läser detta och som har mitt mobilnummer, kan ni snälla skicka erat mobilnummer till mig, har, som jag sa i inlägget, förlorat alla mina kontakter vilket gör att jag inte har ett enda nummer kvar! :´(

Kommentarer
Postat av: sanna

Sv: Hehe okej. Den var söt :)

2010-12-21 @ 10:15:21
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0