Skulle kunna tro att jag sovit i en månad

Tja, varför inte... Jag kan ju i alla fall inte uppdatera min blogg, det är ju ett som är säkert. Men jag har haft så mycket att göra och den här stenålderslaptopen börjar gå mig på nerverna så jag försöker att använda den så lite som möjligt. Jag hoppas verkligen att vi får tillbaka våran stationära dator snart, den här är så låååååååååååångsam. Men jag får försöka att stå ut, det kunde ju trots allt vara värre, vi kunde lika gärna inte ha någon dator.

Men jag kan tyvärr inte återge en hel månad på ett blogginlägg så jag försöker ta det viktigaste:

*Nellie var med på My Dog och var med i rasmontern för Dvärgschnauzer och hon skötte sig ypperligt. Bara två skall på flera timmar. Men hon var trött. Jättetrött. Hon låg som död på bordet när alla klappade henne, vilket hon i vanliga fall inte tycker är jättetrevligt. Jag och mamma gick och köpte ett tuggben till henne så att hon skulle ha någonting att göra, men det var knappt så att hon kunde engagera sig i det. Men hon fick i sig det till slut. :)

*Jag fyllde 17 igår och fick en massa fina presenter trots att jag redan visste vad jag skulle få i några av paketen. Ett par jättefina prydnadshästar att hänga i granen eller bara på en krok fick jag, men dom hade jag köpt själv :D Gav dom till mamma, fick pengarna för dom och sa att hon kunde ge mig dom i födelsedagspresent. Det kallar jag få det man önska sig. En väggalmanacka, nagellack och filmen Casanova hörde också till det jag fick.

*Fem från klassen var hos mig igår och det blev langos och digestivechesecake. (Mmmm) Och presentöppningen var ju väldigt annorlunda. Jag och en från klassen hade för några dagar sedan stått och studerat och skrattat åt en mutter i en smyckeaffär. Egentligen var det ju en armbandslänk men det såg verkligen ut som en dekorerad mutter. Men så igår fick jag en ganska stor låda av klasskompisarna och när jag väl fick upp lådan var det tidningspapper invirat i oerhört mycket tejp. Efter att jag fick upp tejpen möttes jag av ännu ett tidningspapperslager med en hel tejprulle runt sig. Och nu kan säkert gissa vad som kom efter det också. Jo ännu ett lager. Jag skulle gissa att det var kanske 10 lager innan jag fann muttern som vi hade sett i affären. Gud vad jag föll i skratt, det var så kul. Inte nog med allt tidningspapper, det ligger en dekorerad mutter i botten också. XD Men sen fick jag två lite mer seriösa presenter som var jättefina. Ett jättefint armband med "diamanter" (haha) och en klocka med ett hänge på. Jag vet inte riktigt hur jag skall förklara men man kan i alla fall hänga den var man vill, på väskan eller kanske på byxfickan, fin var den i alla fall. Tack så mycket! :)

*Jag har dessutom funderat ut två mål för Thea och Nellie under 2010 och hoppas såklart på ett lyckande. Med Thea vill jag få vårt sista 1:a pris så att vi kan få LP1 och gå upp i 2:an i Lydnad. Men med Nellie hoppas jag faktiskt på 4 pinnar i agility så att vi kan komma upp i 2:an i både Hopp- och Agilityklassen. Det är inte omöjligt men vi får kämpa hårt om vi ska lyckas, och Nellie är ju absolut inte den som är omöjlig.

Kommentarer
Postat av: Livia Lundbäck

Grattis i efterskott från oss!

Livia o Egon

2010-01-24 @ 22:51:00
URL: http://liviaegon.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0