Dags för lite Grattis!

Sara, Kimya, jag och Thea tränade tillsammans  i fredags och det är helt otroligt hur en och samma person kan komma med så mycket briljanta idéer, jag tror snart att jag får betala för att träna med dig, Sara :D Som ni kanske vet har ju Thea´s agilitykarriär (haha, om man ens kan kalla det karriär) lagts på hyllan eftersom varken fart eller engagemang har funnits. Å andra sidan är Thea en jäkel på Lydnad som hon faktiskt älskar att hålla på med. Det är dessutom otroligt kul att en ras som egentligen inte riktigt är gjord för bruksgrenar faktiskt tycker det är kul och är duktig på det. Jag och Thea har ju tävlat lite i Lydnad och jag har fått många kommentarer om att det är bra kämpat med en Dvärgschnauzer och att ekipaget är annorlunda, detta gör bara träningen ännu roligare då man får postiva ord från människor man inte ens känner. Thea och jag försöker att lära in Klass 2 momenten i Lydnad och generellt sett går det riktigt bra. Thea kan i princip allt men det är bara "Rutan" som vi behöver lite mer rutin i. Jag fick riktigt bra tips av Sara då vi tränade i fredags så jag ska ta till mig allt av det och försöka få det att sitta för både mig och Thea, sen är vi redo för en start i Lydnadsklass 2. 

Sara och Kimya tävlade igår i Lydnadsklass 2 och fick deras tredje förstapris och får därför LP2. Dom har nu tre helger i rad tagit 1:a pris så det är verkligen snabbt jobbat, inte minst med en hund som inte ens är 2 år. Jättestort grattis till er och tack detsamma för träningen i fredags, alltid lika kul :D 
Sara och hennes hundars hemsida kan ni besöka på: http://aymiks.se/

Nellie´s mamma Amie och uppfödaren var och tävlade och de kom 7:a utav 69 starter. Det är absolut inte illa det, riktigt bra gjort. Jättestort grattis till er också :D Agilitygenerna ligger tydligen i släkten! XD

Thea


Nellie


Thea och Nellie vill komma ut! Dom ser lite mänskliga ut XD Haha

Kommentarer
Postat av: Sara

TACK! :D Vi får träna snart ingen, det är ju jättekul.

Är det nu till helgen ni tävlar igen? Och hur går det med Nellie?



HAHA det är ju två små, lurviga människor på sista bilden!! Så roliga de ser ut, sötnosar!

2010-07-20 @ 21:47:59
URL: http://aymiks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0