Mer värme? Nej Tack!

De två senaste veckorna har det varit alldeles för varmt ute, jag har alltid varit en person som är mer för kyla/svalka än värme och nu har det verkligen varit för varmt. Jag och hundarna har orkat med minimalt med träning de senaste veckorna, och det känns bara som att vi alla tre går omrkring och flämtar hela dagarna.

Nästa söndag är det agilitytävling i Bollebygd, 4 lopp! Hur ska jag och Nellie orka med detta? Vi har ju dessutom, (eller snarare jag), vårt mål att försöka ta oss till MyDog mässan 2011 och tävla där i agility, men då måste vi försöka klättra upp i klass 3 först. Vi har ju bara (haha, det ska nog vara jättemånga) 6 pinnar kvar till det och jag vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet, vi har ju preics kommit upp i Klass 2. Jag vet inte ju inte ens om det finns en möjlighet för mig och Nellie att komma till Klass 3, men vi får försöka, vi har ju förutsättningar i alla fall. Är det någon som ska till Bollebygd nästa söndag, eller är det någon som vill hänga med? (OBS, tidig morgon)

Thea Och Nellie har dessutom blivit av med vinterrocken då mamma varit framme igen, eller som de flesta skulle säga: Dom är nytrimmade. (Så vi får hoppas att Nellie springer ännu fortare nästa helg nu när hon är trimmad, haha) Dom är så snygga i deras nya kläder/pälsar. Thea är återigen alldeles silvirg och Nellie, ja, hon ser ut som vanligt, lite smalare bara. Jag ska försöka lägga in en före- och en efterbild om nu datorn och kamerna vill samarbeta med mig, vilket jag tvivlar på men jag ska ge det en chans.   

Thea före trimning: Fotograf: Åsa Hellsmark


Thea efter trimning: Fotograf: Ralf Andersson


Nellie före trimning: Fotograf: Åsa Hellsmark
Fotograf: Åsa Hellsmark

Nellie efter trimning: Fotograf: Jeanette Andersson


Det är lite svårare att se skillnad på dom nu... XD


Hittade en gammal bild på hur dom såg ut innan


Nedan kommer även ett par bilder som jag tog i Slottskogen när vi var där för en vecka sedan med kusinerna och mammas bror och syster. Jag är bara tvungen att visa dom då de var så otroligt häftiga tycker jag. Den första är, som ni kanske ser, en fontän men med en skiftning av en regnbåge som både slutar och börjar i samma bild. Och tro mig, jag var och letade i guld i båda ändar men nej då, inget guld någonstans. :P 
Fotograf: Jeanette Andersson (såklart)


Nästa bild är nästan lite läskig tycker jag, från ingenstans sticker en pinne upp ur vattnet och huvudet liknar ett ansikte. Jag har inte ritkigt bestämt mig för om ansiktet tillhör en männsika eller en orm så det får ni bestämma själva, generöst va? XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0