Nellie har gjort det igen... i Halmstad

Imorse (haha, det ska nog vara inatt) gick jag upp kl 03:30 för att jag och uppfödaren skulle hinna till tävlingen idag eftersom jag fick åka med henne. Det var både klass 1, 2, 3, Small, Medium och Large, så det var en relativt stor tävling. Uppfödaren och Nellie´s mamma Amie körde tillsammans ett kanonlopp och de lyckades knipa ännu en pinne, stort grattis till er.

Nellie, gjorde som vanligt (om jag får lov att skryta lite :P) allting näst intill perfekt och vi lyckades ta våran första pinne i Hoppklass 2. Vi var bara en 1 sekund under refernstiden så för en gång skulle låg vi på rätt sida om refernstiden i alla fall. Vi kom 3/38 startande. Vi vann en jättefin reflexsele som jag tänkte att Thea kunde få eftersom Nellie redan har en men oj så liten den var. Det är ungefär en hands bredd som saknas under magen för att spännet ska gå att knäppa så det var ju lite synd. Selen hade dessutom jättefint tyg inuti, något sammetliknande och det stod att det skulle vara teddy (?). Fin var den men, men vad gör det om den är för liten :( 

Sen var det dags för agilityklassen och det var vår första start i klass 3 någonsin men jag skulle bli nöjd bara vi tog oss igenom utan en drös med tidsfel. Nellie var som vanligt en kanonkula med ben och var hur duktig som helst på banan. Jag missade dock att göra ett byte vid en sväng och det var riktigt nära att vi blev diskade på grund utav det eftersom Nellie var påväg mot fel hinder. Jag höjde rösten och då hamnade jag & Nellie på rätt spår igen. Men stackars Nellie, hon får "skäll" för att jag gör fel :/ Hon verkade i alla fall lika glad för det ändå. Vi fick inga hindefel och vi fick endast 0,18 sekunder i tidsfel :o Snacka om att det gick undan. Vi kom 18/61 ekipage vilket för mig är helt otroligt. Första gången i klass 3 och hon placerar sig bland de tredjedels bäst placerade hundarna.

Jag är dessutom otroligt stolt över Nellie´s teknik på gungbrädan, hon springer längst ut på den och medan den slår i backen står och hon kvar och väntar på min signal att få springa igen, duktig vovve. Thea har väll en lite mer annorlunda teknik om man säger så, hon går upp långsamt (så att man inte anstränger sig) :P, ställer sig precis i mitten vilket gör att den antingen inte tippar över överhuvudtaget eller så går det helt enkelt lite långsamt. Men jag ska faktiskt inte klaga, hon är en jäkel på Lydnad istället, och hon har ställt upp för mig i alla väder och år på agilityplanen... så nu är det faktsikt min tur/skyldighet att ställa upp för henne i det hon tycker är kul. En lydnadshund som Thea är svår att hitta och hon har försökt i alla år att ställa upp för mig fastän hon inte tycker det är roligt med agility. Nu är det dags för mig att ställa upp för henne, fastän det går lite långsamt för matte att förstå ibland. XD En trognare hund än Thea är svår att hitta och en mer lojal hund än Nellie är också svårt att hitta. Tänk att vi fått sådana underbara vovvar i vår familj. <3

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig, jag är helt slut. God natt!    

Thea


Nellie

Kommentarer
Postat av: Sara

GRATTIS till pinnen!!!! :D

2010-08-01 @ 22:30:47
URL: http://aymiks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0