Agilityträning för världsmästare

Igår vad jag på en träning som jag aldrig någonsin trott att jag skulle få uppleva, jag tränade för en tjej som vunnit VM 2001 och som nu i år vann Lag VM i Tyskland, Jenny Damm.

Vi åkte vid 7:30 och var där ca 2 timmar senare, det var det lite närmare än vad jag först trott. Hallen vi skulle vara i var endast 5 dagar gammal och det var den finaste hall jag någonsin tränat agility i. Golvet var sviktande och halkfritt, hindrerna såg ut att var nästan helt nya och lokalen var ca 15x37 m stor. 
 
Jenny Damm var hur trevlig som helst, inte för att jag trott något annat men ändå :P Jag har nog aldrig tidigare haft en "idol" i agility men jag tror att jag lyckats få en nu XD Hon var så himla duktig att det var ett under att man inte tappade hakan då hon såg på. Hon hade geniala lösningar på ALLT och det som jag trott att Nellie aldrig skulle klara av eller vilja göra innan, lyckades Jenny motbevisa totalt :P Jag har fått så otroligt många tips och idéer att jag är orolig över att inte komma ihåg allt. Jag måste bland mycket annat göra mina byten mycket snabbare för att få snävare svängar och jag ska försöka kampa mer med Nellie som belöning istället för godis. Anledningen till att jag alltid använt godis som belöning är att jag aldrig tyckt att Nellie uppskattat kamp eller lek, men det fick jag ju motbevisat igår så nu ska vi minsann kampa XD 

Efter alla nya tips och idéer känner jag mig riktigt taggad inför My Dog mässan i början av Januari trots att jag och Nellie inte har chans. Jag är nöjd om vi bara får till minst ett bra lopp av 6 möjliga XD Jag litar på Nellie, hon kan mer än vad jag tror ibland! ;)



Kommentarer
Postat av: Mye

SV; är det någon speciell bild du skulle vilja ha redigerad:)?



vi har en dvärg schnauzertik, 2år snart. hon heter meja & är salt & peppar:)

2010-11-20 @ 14:31:17
URL: http://myesfoto.blogg.se/
Postat av: Emmy

vad roligt att träna för Jenny Damm. Hon e väldigt duktig. Fin blogg

2010-11-20 @ 19:10:15
URL: http://aktivatassar.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0