Ingenting nytt!

Jag har som vanligt inget nytt att skriva om gällande schnauzerdamerna eftersom att bland annat tävlingssäsongen är mer än över, så det får bli att placera kampfiskarna som "samtalsämne", igen! Kommer dom på tal i denna ursprungliga hundblogg, så är det verkligen i ett desperat försök att skriva om något, trots bristen på LITE mer intressanta saker.

Alla våra fiskar, som för ett tag sedan var cirka 12 kampfiskar, har blivit sjuka av något som vi tror heter "vattenbukpest". Så bland annat har mammas otroligt ovanliga och vackra gula fisk, dött.

Min jättefina kampfisk som var både blå, röd, lila och svart, liknade en drake men har också dött tillsammans med ett stort antal honor. Tyvärr är kampfiskhonor inte alls lika vackra, det är små, ofta färglösa och har mycket kortare fenor än de maskulina varianterna, alltså inte alls lika roliga att kolla på som hanarna, tråkiga skulle man kort kunna säga och det är därför dom inte alls är lika roliga att åtminstone försöka ta kort på.

Efter förlusten av ett antal kampfiskar begav sig jag, mamma och pappa ut för att se om vi hittar några andra ovanliga och fina kampfiskar, och vi hittade ett par. Dels en fisk som funnits i zooaffären länge och som vi nu till slut köpte tillsammans med en annan orangefärgad kampfisk som tydligen ska vara ännu mer ovanlig än en gul. Så till de minimala antalet människor som hittat hit och som faktiskt läst hela inlägget, trots att det ligger på minus i intresseskalan, lägger jag upp bilder på de kampfiskhanar som vi faktiskt har kvar:




 
(Den kortfenade varianten av kampfisk)   

Kommentarer
Postat av: Tove Söderström =)

SV: Joo, visst var det, ville ju matcha min kofta! =D

2010-11-07 @ 17:00:20
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/
Postat av: Tove Söderström =)

SV: HAHA! =D

2010-11-07 @ 17:32:43
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0