Allt och ingenting

Nu sitter jag här igen och har hur mycket som helst att göra, men vad gör jag? Ingenting! Jag har inget som helst engagemang kvar vad det gäller skolan, just nu är jag bara så trött på att aldrig kunna slappna av, man jobbar hela dagen i skolan men inte fasen är man ledig när man kommer hem för det, nä då är det bara påt´ igen eftersom att både läxor, träning inför prov och redovisningar behövs göras. Skolor borde förbjudas! :P Nä men visst är det väll någorlunda kul att lära sig något nytt, men själv tycker jag att det faktiskt finns gränser, man lägger ner så kolossalt mycket tid och ork på att lära sig en del grejer som du inte kommer att ha en blekaste använding för senare i livet. Självklart förstår jag att det kan vara bra att kunna t.ex. multiplikation om du till exempel ska handla tomater som kostar 3 kr/st, men inte fasen behöver du kordinatsystem, derivata eller pq-formler för att kunna räkna ut det. Just nu läser jag gymnasiets Matte C och jag måste säga att det för mig är riktigt svårt, dessutom har jag ju gett mig in på att läsa Matte D senare, så hur ska dett gå? :/

En kompis i min ridgrupp skulle eventuellt rida ett Arabiskt Fullblod som står i samma stall som min medryttarhäst Tabasco, dessvärre blev det inget av det av olika anledningar och lite besviken blev jag allt, jag hade ju så innerligt hoppats på att kunna rida ut två stycken åtminstone 1 dag i veckan. Igår pratade jag med henne igen och hon hade tydligen hittat en annan häst som hon kanske skulle bli medryttare på, denna ponny står i ett stall bara 100 meter ifrån Tabasco´s, så kanske, kanske kan vi i alla fall rida tillsammans, om det nu blir något av det här och det vet man ju aldrig. Det är ju mycket som ska stämma, dagar, häst, ägare osv. Återigen var världen liten då det visar sig att stallet denna ponny står i är det stall som jag alltid var i när jag var mindre och red den envisa Shetlandsponnyn Emser som jag pratat om tidigare. Dessutom har en tjej/två tjejer som tidigare ridit Tabasco hittat "hit" och blev så glada över att "se" honom igen. Och som ännu mer grädde på moset så har hon/dom bilder på Tabasco när han tävlar på ridskolan jag rider på. Haha, vad ska man säga, ibland är världen så fruktansvärt liten... ;)

Imrogon ska jag till Tabasco igen och jag tänkte faktiskt ta med mig kameran och se om jag får några åtminstone mindre bra bilder i mörkret. Dessutom ska jag rida med hon i min ridgrupp som kanske ska rida ponnyn i stallet alldeles i närheten, det ska bli roligt.

Jag och elaka & underbara Emser (saknar den lilla spjuvern något fruktansvärt):



(Haha, undra om man gillade lila XD)

Kommentarer
Postat av: Liza och Sofia

jaa vad kul då ska jag hålla koll efter lite bilder :) krama hon lite extra från oss <3 :P

2010-11-16 @ 22:56:51
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/
Postat av: Julia

jag har precis lika mycket engagemang som du just nu! Ingenting!

har suttit med biologin framför mig i ca 2 timmar och skrivit typ 5 meningar.. allt annat lyckas komma ivägen! himla trött man blir på skolan..

2010-11-17 @ 21:46:58
Postat av: Liza och sofia

Hej, skulle du vilja ge oss Theresias mejl (Tabascos ägare) hon har nämligen kommenterat vår blogg och vi tänkte svara men hon har inte skickat med nån mejl eller länkning haha. :)

2010-11-18 @ 22:19:58
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0