Agilitytävling + "Sight Seeing" på Orust

Jag, mamma, Nellie, min kompis Sara (som har kenneln Aymik´s Aussies), hennes mamma och Sara´s hund Kimya åkte i söndags till Orust för att tävla agility. Dock måste jag tyvärr säga att vägbeskrivningen till tävlingplatsen tyvärr inte var den bästa, trots att vi tävlat där förrut. Jag tror nog att vi varit i Orust´s alla hörn, vi var överallt på ön, men inte där vi skulle vara, på tävlingsplatsen. Efter ungefär 5 olika samtal till säkert fem olika personer får vi en närmare vägbeskrivning utifrån där vi befann och med hjälp av den kom vi faktiskt till slut fram, bara si sådär 45 minuter sena! :( Banvandringen hade jag missat och klassen jag och Nellie skulle vara med i var redan i full gång men tack vare snälla tävlingsledare och funktionärer kunde jag ensam i 2 minuter få gå banvandring efter att klassen egentligen var slut, och starta efter det. Som ni kanske förstår fanns det ju redan en preliminär startlista men jag och Nellie lyckades faktiskt komma in på förstaplatsen trots att vi startade sist. Andra loppet gick också kanon och vi kom 2:a, jag vet att jag tjatar om alla dessa Shelties men Nellie har faktiskt inte en chans mot dom. Nellie är snabb, säker och glad vilket för mig är en perfekt agilityhund, och hon är väldigt snabb för att vara Dvärgschnauzer men hon har inte en chans mot Sheltie, så är det! Jag är supernöjd ändå och jag förstår inte hur Nellie kan vara "på topp" inför varje tävling :P

En annan rolig sak som jag måste berätta är att Thea lärt sig att fånga godisar i munnen när hon själv slängt upp dom i luften med nosen. Det har tagit ett tag för mig och min bror att lära henne det men nu verkar det ha lossnat för henne!

Jag måste lova mig själv att under höstlovet nästa vecka ta mig tid till att försöka förstå mig på hur man lägger in filmer på YouTube för att sedan kunna lägga in dom här på bloggen. Jag skulle så gärna vilja visa hur duktiga Thea och Nellie är utan att enbart använda bilder och ord!

(Bild på vovvarna när dom slappar i soffan) :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0