Nytt schnauzerhalsband och älgmöte

En tjej i klassen berättade att hon i en zooaffär sett ett hundhalsband med schnauzrar på. Jag blev såklart jättenyfiken och nästa dag åkte vi dit. Och visst var det ett halsband med schnauzrar på, ett fanns kvar och det var dessutom halva priset, så det var det ingen tvekan om att jag bara var tvungen att köpa det. Visst är det fint? :D



Idag har jag varit i stallet och ridit Tabasco, pappa och kameran tvingade jag med mig dessutom XD Pappa fick några riktigt bra bilder tycker jag, men många är lite suddiga då det var lite mörkt ute. Efter en stund var pappa tvungen att åka hem eftersom Thea frös otroligt mycket. Jag bestämde mig för att fortsätta rida lite i paddocken men det blev snabbt mörkt, vilket man inte märker om man är ute hela tiden. Dessutom hade vi under hela ridpasset besök av en hare som skulle envisas med att springa framför fötterna på Tabasco, jag har aldrig sett någon så orädd hare i hela mitt liv, men jämfört med vad vi stötte på lite senare var dette ingenting. Jag satt av och skulle tillsammans med Tabasco traska tillbaka till stallet men vad möter vi? En ÄLG! När kurvan vi gick igenom blev rak upptäcker både jag och Tabasco att vi står 2 meter ifrån en älg. Jag vet inte hur många sekunder vi bara stod och tittate på varandra men det kändes som en evighet och jag var livrädd. Jag rukar inte vara rädd för älgar men kanske för att jag aldrig tidigare stått öga mot öga med en. Man har ju hört att de lätt kan bli aggresiva så jag och Tabasco vände riktning och jag försökte vara så lugn som möjligt för att inte skrämma upp både häst, älg och mig själv. Som tur var följde den inte efter men det blev en ordentlig omväg hem till stallet. Då har man provat på att möta älgar också XD Här är lite bilder pappa knäppte idag: 







Kommentarer
Postat av: sara

fin blogg. :)

2010-10-13 @ 21:44:09
URL: http://theponnyryttare.blogg.se/
Postat av: sara

sv: tack. :)

2010-10-14 @ 07:51:18
URL: http://theponnyryttare.blogg.se/
Postat av: Sara

Oj fick du inte lösenord till den privata bloggen? :)

2010-10-14 @ 18:21:04
URL: http://aymiks.se
Postat av: Sara

Jasså men jag fick för mig att jag skickade det.. då gör jag det nu, på mejlen. :D

2010-10-14 @ 19:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0