Fiskmani

Haha, ja min blogg var från början tänkt att enbart handla om Thea och Nellie men på sensate tiden har den svävat ut ordentligt kring andra ämnen såsom ridning, hästar, resor och annat diverse så varför inte skriva lite om fiskar också? XD

Jag och min familj har verkligen fått "fiskmani". Från att inte ha haft ett enda akvarium i huset är vi imorgon uppe i totalt 4 akvarium, ett till varje mänsklig familjemedlem eftersom att vi inte kan komma överens om vilka fiskar vi ska ha. Som tur är har vi 4 akvarium i källan så akvarium behöver ju inte inhandlas i alla fall :P Mamma och jag gillar verkligen kampfiskar så vi letar för fullt efter de vackraste och mest ovanliga färgerna och sorterna. Mamma köpte igår en jättefin kamphane med en blandning av orange/guld/gul och lite turkos färg. Görsnygg!
  


Idag var mamma, pappa, jag, min moster och min farmor i Kungsbacka för att äta Brunch och efter det tänkte vi åka till en ganska stor zooaffär i Kungsbacka då vi hade hört att dom hade många, fina och ovanliga kampfiskar. Jag var på jakt efter en grön kampfisk men eftersom att röda och blåa är mest eftertraktade så är det ju såklart dom som det finns mest av till salu. Men precis när vi skulle gå hittade vi en jättevacker kamphane och eftersom att man inte kan ha flera kamphanar i samma akvarium fick vi ta upp ännu ett akvarium ifrån källaren som jag fick. Hanen jag gillade var svart, vit, grå och faktiskt lite röd. Också görsnygg! XD


Tro mig, han är vackrare i verkligheten även om man ser färgerna här! :D

Imorgon hoppas jag att bloggen kan få återgå till sitt ursprungliga område men ibland bara måste man få dela med sig av bilder och text ifrån annat roligt. Imorgon ska jag och Nellie tävla inofficiellt i Torslanda, vilket vi inte gjort på jättelänge. Det ska verkligen bli roligt så håll gärna tummarna :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0