Nellie har blivit uppflyttad igen!

Nellie har gjort det igen! Idag tävlade vi i Stenungsund och hon var den enda felfria och vann därför klassen. Med nästan 4 sekunder tillgodo fick vi den tredje och sista pinnen i Hoppklass 2 och vann ett presentkort på försäkringar med ett värde på 20 000 kr. Så nu kan vi vara med på MyDog 2011 i både agility- och hoppklassen vilket var mitt mål för år 2010. Tänk att vi lyckades med det när bara någon månad mer än halva året passerat. Nellie är så otroligt duktig och jag vet inte hur många gånger jag har sagt eller kommer att säga det, hon är helt enkelt en perfekt agilityhund. Nellie är endast lite drygt 3 år och är redan i högsta klassen i agility, ni anar inte hur stolt jag är över våran vovve. Dessvärre får jag nästan lite ångest nu efteråt och skulle nästan vilja lämna tillbaka "pinnen" vi vann då tankar som: "Vi är kanske inte redo för klass 3 ännu (eller någonsin), och tänk om Nellie förlorar fart i takt med att banorna blir trixigare", snurrar i huvudet. Men jag får väll henlt enkelt försöka att träna på en lätt nivå som gör att hon fortfarande tycker det är roligt och behåller motivationen. I och för sig har hon ju inte blivit annorlunda sedan vi blev uppflyttade från klass 1 till 2. Det är nästan så att hon bara blir snabbare ju mer vi tränar/tävlar.

Egentligen borde alla få testa att köra Agility med Nellie för hon är bara helt underbar, lyhörd, motiverad och så galet positiv till allt. För mig har Nellie idag bevisat att Dvärgschnauzer kan! (Bara dom vill) XD Och jag får absolut inte glömma bort (drottning) Thea, henne borde faktiskt alla också få prova på att köra Lydnad med. Jag har aldrig varit med om en hund som är så otroligt koncentrerad, arbetsvillig och kontaktsökande. Jag hade absolut inte kunnat få några bättre hundar på något sätt, dom står vid ens sida i vått och torrt och det är någonting jag aldrig kommer att glömma.     

Det vi dock glömde var ju både kort- och filmkameran hemma, så tyvärr har vi inga bilder/filmer ifrån idag men förhoppningsvis får vi med det nästa helg, då det bär av till Torslanda. Lägger istället in en gammal mobilbild som jag älskar, i slutet av inlägget.

För att komma till något helt annat funderade jag idag på en fråga som jag ännu inte funnit något svar på, om det en finns något svar! Vad är störst, saknaden eller sorgen när ens fyrbenta vän gått bort, eller glädjen och lyckan dem givit under livet?

Kommentarer
Postat av: Sara

Woww GRATTIS!!! DU är så duktig! Thea och Nellie hade förstås inte varit de dom är utan dig.

Står Kimya på tur att träna med dig, elle? ;O) Hihi. Vi hörs!

2010-09-04 @ 21:38:56
URL: http://aymiks.se
Postat av: Sara

Jajjamen! Kosta vad det kosta vill. Haha.

2010-09-04 @ 21:50:04
URL: http://aymiks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0