Nobelpris i "dålig uppdatering"

Jösses, det är verkligen svårt att uppdatera den här bloggen, eller svårt är det väll kanske inte men det är svårt att ta sig tid till att göra det. 

I söndags var jag som vanligt på brukshundklubben i nästan 5 timmar, det är som mitt andra hem XD Först hjälpte jag till på nybörjarkursen i agility och efter det var det dags för mig själv att träna i cirkeln jag håller i. Fint väder var det i alla fall och för en gång skull var till och med Thea tvungen att köra ETT lopp. Tack vare att det låg en korvbit i slutet av banan var det precis så att hennes ego tyckte att var ganska okej springa lite. XD Nellie var det som vanligt fart och fläkt på och det är nästan så att man blir lite bortskämd, vilket jag absolut inte får bli. Det är nästan så att minsta lilla fel gör en jättebesviken eftersom att det brukar gå så himla bra, men även skickliga Nellie måste få lov att göra misstag ibland. Thea körde jag Lydnad med och det är lika otroligt varje gång, dock har jag igen lust till att träna "rutan", jag har nästan redan innan bestämt mig för att det inte kommer att gå. Det måste bli ändring på detta för en sådan talang som Thea får jag inte "slösa bort", hon fyller ju faktiskt 6 år till våren den lilla rackaren. 

Igår var jag hos min medryttarhäst Tabasco och jag kom inte hem förrän vid 22:00, vilket från början inte alls var tanken. Jag hade noga planerat vilka stigar och vägar jag skulle ta så att vi när det började skymma skulle skritta på en stig bredvid vägen så att vi fick ljus ifrån gatlyktorna, men uppenbarligen hade Tabasco tänkt sig något helt annat. När vi ridit genom skogen och det redan börjar bli lite mörkt kom vi fram till vägen men det är någon/några som har fått för sig att ett vägarbete skulle startas upp just den vecka jag tänkt att rida där :P Det skulle kunna gå att rida förbi ändå men sen hade dom ju fått för sig att placera ut vägmarkeringar längs med vägen så att folk inte skulle köra ner i hålorna dom nödvändigtvis var tvugna att göra. Tabasco ville ju naturligtvis inte gå förbi dessa otroligt hotfulla plastmarkeringar, jag satt istället av och försökte leda honom förbi men det gick inte heller. Nu började det bli riktigt mörkt och jag visste inte alls hur vi skulle kunna ta oss tillbaka till stallet men vi måste ju hem igen. Vi fick helt enkelt ta stigarna genom skogen hem i mörkret, jättekul! :/ Det var totalt kolsvart och jag tror aldrig jag varit så nervös i hela mitt liv, det var dessutom jättetyst vilket gjorde att minsta lilla vindpust misstroddes vara någon i skogen. Jag var dessutom lite osäker på vilka stigar vi skulle ta eftersom att vi alltid ridit samma håll, och att se allting från andra hållet var som om vi aldrig varit där förrut. Men Tabasco var stadig på foten (hoven XD) och kunde tydligen vägen så att vi till slut tog oss tillbaka hem. 

I Djurkunskapen i skolan ska vi i grupper eller par studera olika djurslags beteende, jag och en till tjej i klassen fick hästar :P Precis vad jag ville ha, det eller hundar... Så imorgon ska hon med mig till Tabasco och så ska vi i någon timme studera hur de beter sig. Jag hoppas i och för sig att det är roligare än vad det låter, att bara studera i en timme låter väll kanske inte jättekul, men hellre det än att studera hur olika ämnen reagerar med varandra. Naturligtvis vill jag inte hänga ut några skolämnen men för att ge er en ledtråd är väll kanske inte kemi det roligaste jag vet, så uppgiften vi har fått är väll trots allt inte så dum :P

Tabasco, hur beter sig dessa djur? XD (Foto: Therese Andersson)

Kommentarer
Postat av: annkin

Hur går det med "din" Tabasco? Han e fin på bilden...Vad har du för tränings möjligheter på ditt stall? Padock/ridhus elelr blir det mest skogen? Själv sliter vi i en halvkass padock för skogsstigarna är urdåliga tyvärr...Vi kanske kan gör studiebesök hos varandra?

2010-09-27 @ 21:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0