Ska försöka...

Jag har bestämt mig för att försöka blogga LITE igen, min ork räcker inte till egentligen men jag har insett att jag ändå behöver få skriva av mig lite ibland, då och då. Jag blir i alla fall väldigt glad över att se att det i princip varit 2-3 personer som klickat sig in på min blogg varje dag sedan min födelsedag i Januari, trots att jag inte uppdaterat någonting sedan dess :/ Trodde inte att det var såpass "många" som faktiskt hoppades så mycket på att det skulle komma nya inlägg att de kollade in bloggen med jämna mellanrum ;)

Det har gått drygt 2 månader sedan jag skrev något i bloggen senast så ni har missat en hel del, tyvärr har jag också missat en hel del eftersom att min ork är på minus. Tänkte i alla fall försöka summera lite för vad som har hänt i mitt, Thea och Nellie´s liv:

  • Jag och min klass har varit på Kolmården under ett par dagar för att inleda Etologikursen som vi ska läsa nästa år. Vi fick bland se lite delfinträning, studera apbeteenden och se de flesta djuren när det var folktomt i djurparken. Men det roligaste av allt var att vi fick gå in och hälsa på vargarna ;)  













  • Jag har fått en ny medryttarhäst, Gismo heter han och är en jättefin Halfingerkorsning, jag tror att det är Islandshäst i honom faktiskt också, dels för utseendet och dels för att han har lite underliga gångarter ;) Jättetrevlig är han i alla fall, och så otroligt charmig. Det är mycket närmare till Gismo´s stall dessutom så det känns verkligen toppen det här. Det här är Gismo och jag ;)






  • I torsdags (21 April) tävlade jag Lydnad med Thea igen efter ett väldigt långt uppehåll under vintern. Vi deltog i DistriktMästerskpaet 2011 och kom på en sjätte plats och är i och med det, det 6:e bästa lydnadsklass 1-ekipaget i Västra Götaland ;) Thea skötte sig väldigt bra förutom en liten detalj, och det var läggande under gång som hon inte la sig ner under. Vi nollade tyvärr detta moment i och med detta, annars hade vi kommit 2:a :( Jätteförargligt eftersom att jag vet att hon såklart kan "ligg" men jaja, 6:e bästa ekipaget i Västra Götaland är för mig inte fy skam ändå ;)

Domarprotokoll:

  1. Platsliggande: 10 p ()
  2. Tandvisning: 10 p ()
  3. Linförighet: 8 p (pos snett sätt)
  4. Läggande: 0 p (utföra ej)
  5. Inkallande: 10 p (Bra!)
  6. Ställande: 8 p (trp pos)
  7. Apportering:  9 p (tuggar lite)
  8. Hopp över hinder: 10 p (Bra)
  9. Helhetsintryck: 9 p ()

    Summa: 164 p (1:a pris)

Bilder på Thea ifrån tävlingsdagen: (Bilder ifrån själv momenten kommer inom kort) ;)





  • Dessutom ska jag tävla i dressyr den 8:e Maj ;) Det är första gången jag tävlar dressyr, har ridit en clear round i hoppning någon gång för många år sedan så det här blir nästan en tävlingsdebut för min del. Jag ska rida programmet LB:1 2006 och jag ska rida ridskolans största häst, Leo heter han och är över 180 cm hög i mankhöjd XD Jag får se om jag ens kommer upp på honom, har ridit honom förrut men det var ett bra tag sedan men det ska nog gå bra för han är en väldigt trevlig häst att rida ;) Har fixat så att ni ska få bilder ifrån tävlingsdagen nästa söndag också i alla fall, klart man måste ha fotominnen eftersom att det är så fruktansvärt sällan jag tävlar :P 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hihi vad glad ja blir när du skall börja blogga igen :D

2011-04-30 @ 16:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0