Djuren

Hehe, djurintresserad som jag är kunde jag ju såklart inte låta bli att ta kort på i princip vartenda djur jag såg på Kreta :P Dock var det många hemlösa katter och hundar men tack vare att det finns snälla människor hade ändå ganska många utav vatten, mat och ibland även tak över huvudet. Här kommer lite bilder på alla de hästar, hundar och katter vi stötte på :/ Den första katten är den katt som strosade runt på hotellet, han checkade bland annat in receptionen då och då för att se att allt gick rätt till ;) Min bror döpte honom omsorgsfullt till Svante XD Hästarna som drog vagnar inne i Chania tyckte jag dock väldigt synd om, de korta stunder de fick vila stod de i den stekande solen utan vare sig vatten eller skugga. Dessutom var de alldeles svettiga och deras arbetsdag var nästan ett halvt dygn :S En man frågade mamma om hon ville åka med och då svarade hon: "No, I feel sorry for the horses in the warmth". Mannen tittade på mamma som om hon var helt dum i huvudet och körde sedan vidare. Djur har helt enkelt inget större värde där nere :(






















Kommentarer
Postat av: Anna

Nej, stackars djur. Tyvärr är det så i många länder söderut. :(

2011-08-09 @ 19:33:01
Postat av: Lina

Hej jeanette! Vi har hämtat hem gismo nu och dina grejer ligger i mitt skåp i stallet! :) Så på fredag är det partille som gäller igen! Väldigt fina bilder du tagit! :) Kram

2011-08-10 @ 13:41:01
URL: http://linaochgismo.blogg.se/
Postat av: Sara

Stackars hästar. Kommer ihåg det från Mallorca. :(

Men fina bilder!

2011-08-11 @ 21:49:00
URL: http://aymiks.com
Postat av: Julia

Superfina bilder!! gillar närbilden på katten =D



men en superläskig sak jag såg! jag tror att jag har också kort på den bruna hästen med hatt från min resa dit!! haha jag känner igen den supermycket, ska leta fram mina bilder från kreta och dubbelkolla, men jag är nästan säker. haha roligt om det är samma häst!

2011-08-13 @ 02:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0