Hektisk dag

Jag ska som vanligt försöka hålla detta inlägg kort eftersom att jag ikväll knappt hinner somna innan jag ska upp igen, men jag kan ju inte bryta min personliga förbättring inom uppdateringen nu ;)

Jag och min kompis Anna skulle ju idag rida privatlektion tillsammans på två utav ridskolans ponnyer, Odin och Atlas. Vi var i stallet klockan 07:00 imorse men ingen annan än vi och hästarna var där, dörren var låst men väldigt mycket ljud hördes inifrån stallet så vi trodde såklart att någon var där. Vi knackade ett tag men ingen öppnade, till slut kommer en, som jobbar i stallet, ifrån parkeringen och låser upp för oss. Precis innanför dörren står ridskolans tinker Ned, han har lyckats ta sig loss ifrån spiltan och är därmed den skyldige till ojludet inne i stallet, haha ;) Själva orivatlektionen har jag inte så mycket att säga om, vi hoppade banor med snäva svängar och jag fick rida favorithästen Atlas. Riktigt roligt var det och (som vanligt) fick jag höra att jag hör hemma i sadeln på Atlas <3 Jag lyckades ta lite bilder utanför ridhuset på Atlas och Odin, ponnyn som Anna red, så nu har jag sprillans färska bilder på Atlas. Dom blev ganska fina dessutom, med tanke på att det är tagna med mobilkamera.
Anna och Odin


Atlas


(Notera hans svintoboll till pannlugg XD)

Efter privatlektionen pölsade vi fram på den oplogade gångbanan för att ta oss till bussterminalen för att sedan åka till nästa stall, Tabasco´s och Firsty´s. Och för er som har missat det, så är Tabasco min medryttarhäst och Firsty är Anna´s medryttarhäst. Tabasco hade fått en helt ny sadel så jag vågade knappt sätta mig i den, visst var den fin? Den var riktigt skön att sitta i dessutom ;)
  

Jag och Anna red ut i skogen i nästan 2 timmar, riktigt härligt var det att rida i snön, trots att hästarna ibland blev lite smått galna, troligen av all snö XD
Anna och Firsty


Sen var det bara hem och dusha och åka till nästa ställe. Jag och Nellie åkte buss in till My Dog mässan för att tillsammans med de andra som också ska vara med på agilityuppvisningen finslipa det sista. Jag fick också reda på att de lyckats få tag på en inhoppare som kunde köra för mig på lördag så att jag enbart kan koncentrera mig på agilitytävlingen. 

Nä, nu måste jag lägga mig, ska upp tidigt imorgon och är redan jättetrött. God natt! :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Ojoj. Hur har det gått idag?? LYCKA TILL

2011-01-06 @ 18:09:15
URL: http://aymiks.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0