Lite nervöst

Invigde årets första dag med en rejäl sovmorgon, men jag törs inte säga när jag steg upp XD Nu har jag i alla fall suttit och kollat igenom all information inför My Dog nästa vecka, och det börjar faktiskt bli lite nervöst. Jag har skrivit ut 8 olika papper som bevisar att vi har betalat anmälningsavgiften så att vi inte kommer dit och så får vi inte vara med för att dom har fått för sig att vi inte betalat, liten risk men inte omöjligt, och om jag nu längtat så mycket efter det här så är det inte läge att chansa nu ;) Mycket är det dessutom som ska med, medlemsbevis, vaccinationsintyg, registreringsbevis, nummerlappar, tävlingsbok och mycket mer, man blir helt snurrig. Dessutom känns det som om man ska till svenska mässans alla hörn för att hämta och visa upp "ditten & datten" innan man får starta, nummerlappar ska hämtas, hunden ska veterinärbesiktgas och kollas tassarna på (så att man inte satt klister eller liknande på hundens tassar för att minska halkrisken). Haha, vad har jag gett mig in på XD Läste också att det som mest är 74 startande ekipage i "Nellie´s" klasser, en sämsta placering som 73:a vore jag nöjd med, då är vi ju i alla fall inte sist :P En kompis erbjöd sig dessutom att ta kort någon dag och det vore verkligen roligt att ha kort på årets största "spektakel", haha nä då, riktigt så illa kommer det väll förhoppningsvis inte att bli. Jösses, vad jag är engagerad och nervös inför det här, jag är bara så otroligt glad över att vi lyckats komma till agilitysportens högsta tävlingsklass (jag måste få skryta lite XD) och dessutom få tävla mot ekipage ifrån andra länder, dock endast de närmaste men ändå :P Nellie har bevisat att man behöver inte vara vallhund eller terrier för att åtminstone kunna mäta sig med dom. Nellie är inte särskilt snabb om man jämför med de andra agilityhundarna, men hon är j*kligt lyhörd och snabb för att vara schnauzer, och det räcker gott och väl för mig :D

Foto: Emmy Landqvist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0