Nu är jag där igen...

Dålig uppdatering, jag vet :( Hinner inte med så mycket av det jag egentligen skulle vilja göra eftersom skolan började i tisdags och den tar tyvärr alldeles för mycket av min tid :( Har fortfarande inget engagemang till skolarbeten, det enda som räknas är prestation, är så trött på att alltid behöva prestera en massa saker.

Idag red jag Tabasco och jag är faktiskt riktigt nöjd trots att det blev lite "smågräl" i skogen mellan oss. Vi red först i ridhuset en liten stund och sen skrittade vi ut i skogen, jag vlade vägen som jag ridit med Emser ganska ofta, för många år sedan. Jag tänkte dock inte på att det är ett antal bäckar som man måste ta sig över, Tabasco är ju, som jag nämnt tidigare, inte direkt den självsäkraste och modigaste hästen. Den första bäcken vi kom till var väll sisådär 20 cm bred och 10 cm djup, Tabasco tyckte dock att det var rena forsen. Jag tänkte inte vända tillbaka, vi skulle bara över den "gigantiska forsen", dels började det bli mörkt och jag ville tillbaka till stallet och dessutom ska inte han bestämma vilken väg vi ska ta. 20 minuters kämpande blev det ifrån både min och hans sida, dessvärre kämpade vi inte tillsammans utan mot varandra. Han ställde sig på bakbenen, frustade och tänkte absolut inte gå över bäcken, ifrån stillastående hoppar han till slut över bäcken med ett jätteskutt. Jag blev både glad och förvånad, resten av bäckarna vi tog oss över var inte alls några problem ;)

Jag tror dessutom att jag glömt att nämna att jag ska faktiskt bara rida Tabasco i Januari ut + ett par dagar. Jag har tyvärr fått tacka nej till att rida honom längre utav olika anledningar. Skolan tar mycket tid och bussarna jag ska ta för att ta mig till stallet är aldrig i tid vilket gör att det tar ett bra tag att ta sig upp till stallet. Tråkigt, men vad ska man göra? :(

Jag vet inte om ni kommer ihåg/läste den roliga misstolkningen om det "råa ägget" för några dagar sedan, det är roliga är att det hänt igen. Jag har återigen lyckats sätta ihop ord som inte allls ska sitta ihop XD Pappa skulle köra mig någonstans och vi lyssnade på radio i bilen, det blir nyhetssändning och det förklaras att en bro under 1 timme ska hållas avstängd på grund utav att all is ramlar ner ifrån bron. Återigen sitter jag en stund och funderar på vilken "Alice" det är som ramlar ned ifrån bron, men så kommer jag på att de menar "all is" och inte "Alice" XD Haha, läs det högt så förstår ni vad jag menar :P 

Lite bilder tagna med mobilen ifrån idag:








Bilder tagna med mobilen för några dagar sedan:



Kommentarer
Postat av: Felicia

Var gärna med i veckans blogg! Avslutas imorn. Följ instruktionerna, klart! http://dressyrgalna.blogg.se/2011/january/veckans-blogg-3.html#comment

2011-01-15 @ 01:12:55
URL: http://dressyrgalna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0