Tvådagarssummering

Igårkväll kunde jag tyvärr inte skriva något inlägg om dagen, jag sov nämligen då XD Jag var så jäkla trött efter den tidiga uppstigningen, som jag just nu inte är så van vid, att jag somnade i soffan när jag kom hem. Men agilitytävlingen på My Dog gick förvånansvärt bra, Nellie gjorde två felfria lopp av två möjliga, jag är inte helt säker på placering men jag tror att vi lyckades komma 8 av cirka 50 hundar.

Idag gick det tyvärr inte alls lika bra, första loppet gick till en början väldigt bra men i slutet blev jag och Nellie lite oense om ifrån vilket håll hindret skulle tas. Jag såg ganska tidigt att Nellie siktade in sig på att hoppa hindret ifrån fel håll vilket gjorde att jag stannade och "skrek" för att hejda henne, men Nellie hoppade glatt hindret ifrån fel håll och undrade varför vi stannade. Haha, ja en disk blev det men är ändå nöjd över själva loppet. Efter andra loppet idag kunde åtminstone jag konstatera att Nellie lider av temporär blindhet. Haha nä då, men man skulle lätt kunna tro det efter dagens andra lopp. Fjärde hindret på banan var A-hindret och jag tyckte att jag väldigt tydligt både sa kommandot "klättra" och riktade mig och handen mot hindret. Nellie brukar vanligtvis tycka om A-hindret eftersom att man kommer så mycket högre upp och ser så mycket bättre. Men idag såg hon inte det största hindret på banan över huvudtaget. Eftersom att agilityförare inte får nudda/gå under/gå på hindrerna sprang ju jag såklart vid sidan av hindret men dessvärre gjorde Nellie detsamma. Vi fick nog 5 eller 10 fel i slutänden, resten av banan gick också kanon, men så är det, det finns tillfällen som man inte ens efteråt förstår vad som gick snett.

Förutom Dvärgschnauzer då, så är jag enormt fascinerad och intresserad av hundrasen Pumi. Har tyvärr ingen bild på en men sök på google om ni är intresserade. Jag har i alla fall under dessa två dagar sett världens sötaste pumivalp. En kvinna som tävlar agility med en ljusgrå och en mörkgrå pumi hade nyligen köpt en till liten krabat, en aprikos eller om ni hellre föredrar att man säger beigefärgad, Fawn tror jag förresten att färgen heter för just Pumirasen. Och en beige-/fawnfärgad är ju precis den färgen jag skulle vilja ha, tror jag har tittat mer på Pumivalpen än på själva tävlingen XD Någon gång i framtiden hoppas jag på att få en Pumi som familjemedlem, tillsammans med Thea och Nellie såklart ;)

Tyvärr har jag inga bilder att dela med mig av just nu men jag lovar att lägga ut bilder ifrån tävlingarna denna helgen, så fort jag får tag i några. Vet ett par stycken som så omtänksamt tagit lite kort, så bilder kommer så fort som möjligt.

Kommentarer
Postat av: carro

haha ;)



titta om det var du som vann "veckans blogg" :)

2011-01-08 @ 17:22:51
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0