Dags igen (egentligen för länge sen)

Hihi, ser ni nu hur jag försökt att kompensera den dåliga uppdateringen med ett rim som platsar perfekt som rubrik och som dessutom summerar min förståelse för att uppdateringen varit allt annat än bra XD Haha, poet nästa kanske? ;P Eller inte! XD

I fredags red jag Gismo och som vanligt hade vi maktkamp i skogen, jag ville rida ut en sväng medan Gismo ville hem. Och han är verkligen inte dum den lilla rackaren för det var länge sedan han upptäckte att han kunde rygga för att få som han vill, eller rättare sagt försöka få som han vill. Eftersom hans största intresse är att gå i hagen och äta gräs så kan ni säkert själva förstå att en utav hans största fobier är när någon plötsligt kommer och vill att han ska ut och motionera XD Haha, jag kanske är taskig men jag älskar ändå hans attityd och personlighet ;) I alla fall, Gismo ville hem och jag ut i skogen, så han börjar rygga hemåt eftersom att jag inte tillåter honom att vända hem. Ja, jag sitter där i sadeln och önskar faktiskt att det fanns backspeglar på hästen XD För inte fasen vill jag vara skyldig till att Gismo mejar ner någons häck (växten alltså, för dom som tänkte på något annat :P) i sina försök att backa hem. Gismo är smart, smidig och stark och därför var det enda alternativet att sitta av och leda honom, men när jag sedan satt upp igen drog han ut i skogen, man skulle kunna sammanfatta det med att stigen svängde, men inte Gismo. Efteråt märkte jag sedan ett litet skrapsår på hans vänstra framben och jag vet fortfarande inte om han lyckats åstadkomma detta själv i hagen eller om han trampade på någon gren eller liknande när han drog iväg ut i skogen. Strunt samma, ett litet ytligt skrapsår bara, men han får faktiskt skylla sig lite själv XD 

Väl tillbaka i stallet böjer jag mig ner för att ta upp benskydden ifrån golvet men tror ni inte att någon jäkel har fällt upp sadelhängaren mitt framför ögonen på mig så att jag slår i ena framtanden i metallahängaren när jag böjer mig ner :S Precis då upptäcker jag att den jäkel som fällt upp sadelhängaren är jag själv som två sekunder tidigare fällt upp den för att hänga sadeln på den :S Men som tur är, ingen skada skedd där heller, tanden sitter kvar och den har inte blivit fler heller, alltså inga sprickor i den ;)

Idag har hela familjen spontant begett sig till Gekås i Ullared och jag har som vanligt lyckats hitta lite småkrafs vilket resulterat i att kvittot alltid lyckas bli längre än inköpslistan XD Jag köpte bland annat boots åt Lina till Gismo eftersom att han ofta slår i bakhovarna i framhovarna :S Sen köpte jag faktiskt kläder :O Och jag förstår att de flesta som läser detta och som känner mig i verkliga livet blev lite chockade XD Jag hatar egentligen att köpa kläder men det klart att jag får "genomlida" det också ibland XD

Vad det gäller Thea och Nellie är i alla fall Nellie precis som vanligt igen ;) Dessutom hade ju Nellie ett navelbråck innan operationen som gjorde att varje gång vi lyfte henne andades hon lite ansträngt så vi övervägde faktiskt att kanske operera bort navelbråcket, inget hon led av men ändock något vi uppmärksammat. Men efter opearationen för livmoderinflammationen gjorde de snittet precis vid navelbråcket vilket gjorde att hon inte längre andas ytterst ansträngt då man lyfter henne. Thea haltar lite ibland men inte så konstigt då hennes sår håller på att läka och hon hela tiden belastar frambenet. Men det läker kanonfint och om ett par dagar slipper hon tratten och kan förhoppningsvis börja hänga med på promenaderna igen ;)

Måste bara avsluta med en annan jätterolig nyhet :P En professionell fotograf i Stockholm hade sett mina bilder på bloggen och tyckte att de var såpass bra att hon frågade om jag ville att några hamnade på hennes hemsida, så jag håller just nu på att välja ut mina favoriter ;) Mer info kommer snart ;)

Tänk vad härligt det är att få höra uppskattning och beröm trots att man inte utrotat någon sjukdom, skapat fred på jorden eller vunnit något ;) Alla gör vi något bra ibland och visst behöver vi få höra det då också? ;D Nä, nu får jag sluta skriva, det börjar kanske bli lite väl flummigt och patetiskt XD

Tja, ni ser ju själva att de små skäggiga damerna inte direkt stormtrivs i trattar, men jösses vilket lyckligt slut det kommer att bli ;)


Kommentarer
Postat av: Yasmine

Svar: ja verkligen :)



Hihi, tack så mycket! Kul att höra :d

2011-07-12 @ 22:04:44
URL: http://yassei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0