Nyss hemkommen, igen

Har varit i Gränna denna veckan hos en kompis, fast på hennes sommarställe. De hade en egen mysig ö så vi har badat minst en gång varje dag. Jag har haft jättekul och bland annat fått provat på att åka vattenskidor ;) Bildbevis kommer senare, när jag hunnit redigera färdigt bilder på det XD Haha, nej då, jag har vittnen också ;) Det var lite svårt att komma "upp på vattnet" bara men tredje gången gillt lyckades jag :D Men som sagt, bilder ifrån veckan kommer senare, detta för att inlägget inte ska bli så långt och för att jag ska ha någonting att ladda upp senare :P

Anna, som jag bodde hos, hade dessutom en sommarhäst och han levde verkligen upp till sitt namn den lilla rackaren :P Krypton hette han och han bokstavligen KRYPer under hagstängslena, tror han rymde fem eller sex gånger men nu hoppas jag att han håller sig på rätt sida staketet när han är omringad av fyra ganska tjocka trådar.

Den här sommaren har verkligen varit super, och den har ju bara börjat XD Dock är den inte alls lika bra vad det gäller annat. Nellie har ju som sagt fått opreras för akut livmoderinflammation, dock fick mamma och pappa åka in med henne igen (när jag var i Gränna) eftersom att hon mådde sämre. Vi fick medicin åt henne och som jag nu innerligt hoppas ska hjälpa. Eftersom att otur dessutom aldrig kan komma i en "lagom" dos så har vi dessutom upptäckt en ganska stor knöl på Theas ena framben, så på torsdag är det operation för henne också :( Jag är bara så himla orolig och rädd att det ska vara något allvarligt :S Hon varken haltar, ömmar eller beter sig annorlunda så jag hoppas att det "bara" är någon slags fettknuta. Vi får hålla tummarna för det :)

Hemma har vi nu dessutom tre hundar just nu eftersom att vi passar en hund åt en tjej jag brukar träna agility med. Sniper heter han, en Australisk Terrier som vi passade även förra året. Hans energi och glädje bara sprudlar, när Thea inte är med och styr och ställer förståss XD Här är ett par bilder på Sniper ifrån förra året ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0