Nellie är hemma igen

Nu kan jag äntligen andas ut, operationen gick bra och Nellie är hemma igen. Nu har jag tid och koncentration för att berätta vad det egentligen var som hände. Nellie har inte riktigt varit sig själv den senaste tiden och det är inte något som vi egentligen uppmärksammat så mycket förrän nu i efterhand. Eftersom att hon löpte för ett tag sedan och vi vet att livmoderinflammation ofta kommer ett tag efter löp, ville vi åka in till veterinären ifall ifall. Vi åkte in till veterinären igår och det visade sig att Nellie hade livmoderinflammation och de tog in henne för operation, direkt. Jag blev förståss jätteledsen men allting gick och bra och idag har vi fått hem våran lilla vovve. Efter operationen pratade vi med veterinären och tydligen var livmodern fyra gånger så stor som den ska vara :O Hon är ganska trött och man märker att hon har ont eftersom att hon sitter och gnäller samtidigt som hon tomt stirrar framför sig. Vi har fått hem smärtstillande som vi ska ge henne så jag hoppas att det hjälper henne.

Det positiva med detta är ju dock att vi inte behöver oroa oss för samma problem för Nellie i framtiden och både hon och vi slipper löpperioderna. Hon kan dock inte få valpar, men det är ju ingenting vi planerat ändå och dessutom har hon ju ändå ett navelbrock som gör att vi ändå inte få ta valpar på henne.

Jag har dessutom blivit tillfrågad att vara med i ett agilitylag som har ambitioner att komma med i SM. Att Nellie är nyopererad trodde jag satte stopp för detta men efter att ha rådfrågat med veterinären och det faktum att tävlingen inte är förrän i slutet av Juli, kan vi vara med ändå :D Nu gäller det bara för laget att samla tillräckligt många meriter för att vi ska få vara med på SM och det ska vi väll ändå fixa, lätt som en plätt ;) Haha, nä inte riktigt så men det ska bli kul att i fall få försöka :P

Nellie ligger under bordet på uteplatsen så nu ska jag gå och pyssla om henne lite, så hoppas jag på att hon kryar på sig snart ;) Älskade lilla Nellie <3



Kommentarer
Postat av: Klara

Gud vad skönt att hon mår bättre! Blev lite orolig där ett tag! :) Vad roligt med agillitylaget, lycka till<333

2011-06-16 @ 19:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0