Dressyrtävling (Varning: REJÄL bildbomb)

Dressyrtävlingen idag gick helt okej, inte fantastiskt och inte katastrofalt. Leo, som jag red, var väldigt tittig vid läktaren vilket gjorde att vägarna vid den kortsidan blev väldigt slarviga. Leo är också ganska obalanserad och har svårt att hålla en viss gångart en längre stund. Skritten blir ofta trav, traven blir ofta galopp och galoppen blir ofta stötig. Jag tyckte att vi båda gjorde ett riktigt bra trots allt, och någon tävling måste ju vara den första. Jag vet inte placering ännu men procenten vi fick var 53,10% vilket för mig inte är fy skam för att tävla ridsport för första gången och dessutom ett LB-program. Min klasskompis Lovisa Borgström följde med och fotade och hjälpte till, tusen tack <3 Här kommer några bilder som hon har tagit ifrån idag dessutom ;) Om ni undrar vad det är för liten brunsvart ponny med vit bläs som finns med på några utav korten så är det min absoluta favorithäst Atlas <3 Men det visste ni nog redan XD Och om ni inte orkar kolla igenom alla bilderna så kan ni väll i alla fall checka in den sista :P


























































Kommentarer
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Haha härligt! Jag tyckte det var asgrymt med halva hästen gul och halva vit, men gissade att det kanske inte skuuulle vara så xD Härligt med isabeller, är ju så vackert! Min häst skiftar också sådär, becksvart på vintern och ljusbrun på sommaren. :D



Älskar den engelska utrustningen, väldigt stilren! Dock beställer vi hem väldigt mycket från Tyskland och Frankrike bland annat, men det är ju inte fy skam det heller ^^,



OS kommer bli grymt då jag känner 5 personer som -om allt går som det ska- kommer vara med och deltaga. Längtar!



Fina bilder från dressyrtävlingen förresten, ser ju trevligt ut!

2011-05-09 @ 13:24:30
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jaa ni va så duktiga så:D synd att de blir så dåliga bilder i ridhuset bara! Lycka till på fysiken imon<3

2011-05-09 @ 22:14:55
Postat av: Sara

Bra jobbat!! :)

Haha, ja, lite dovt skall. Det ska bli kul att höra hennes skall som inte är inlärt sedan.. ;) Man kan hoppas att det är lika dovt. :D



Fin tröja med! Jag väntar på en med kennelnamnet på. Man får passa på att göra lite reklam för sig. ;) Någon lydnadstävling på g?

Och om du ska på någon inoff agilitytävling senare i sommar så hänger jag gärna på. Måste erkänna att jag är liiite sugen på det nu.. :P



Vi hörs!

2011-05-10 @ 23:12:39
URL: http://aymiks.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0