Oförberett ridpass

Igår var jag och tre tjejer ifrån klassen iväg och skulle fortsätta jobba på vårat projektarbete så vi fick "låna" samma häst som förra gången, Bali ;) Tusen tack för det! :D Bali är en korsning mellan Arabiskt Fullblod och New Forest och till min stora glädje blev även jag erbjuden att prova att sitta på honom vilket jag absolut inte tackade nej till ;) Och han var verkligen en jättetrevlig häst, samarbetsvillig, positiv och mjuk. För varje gång jag rider en ny New Forest blir jag bara mer och mer fäst vid denna otroliga ponnyras, inte nog med att min absoluta favorithäst Atlas är det, rasen i sig har egenskaper som jag älskar. Uthållighet, envishet, styrka, posititvitet, arbetsvilja, mjukhet, känslighet och en otrolig närvaro. Om jag någon gång ska skaffa häst så skulle jag vilja ha en New Forest som allroundhäst och så skulle jag dessutom vilja ha en Appaloosa/Paint eller Quarter eftersom att jag älskar wetsernridning. Haha, tillbaka till verkligheten igen, här kommer lite bilder ifrån igår, de bilderna då jag rider är fotade av Lovisa Borgström och resten är fotade av mig ;) Och ni får ursäkta de oerhört korta stiglädrerna jag rider med, jag tänkte inte alls på att "jockeyläder" kanske inte var optimalt XD Jag kan ju också tillägga att jag faktiskt har säkerhetsväst på mig under tjocktröjan, jag är inte så välmusklad/rund som jag ser ut på bilden XD

Foton jag tog igår



















Jag och Bali








Kommentarer
Postat av: Klara

Jättefina bilder som vanligt! Jag har glömt dig mejladress så jag skriver det här istället ;) Ska bara ge dig frågorna till lektionsutvärderingen om du vill ha dem. =)



• Hur gick det för eleven?

• Hur gick det för instruktören?

• Vad var svårt/lätt? Varför?

• Vad skulle du kunna göra bättre nästa gång?

2011-10-22 @ 10:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0