Tredje bästa agilityhunden i västra distriktet

Igår gick jag upp 05:30 för att bege oss till DistriktMästerksapet 2011 i agility. Nellie och jag gjorde tre felfria lopp och med, om jag får säga det själv, kanontider. Vi tappade bort varann lite här och var på banan men på något sätt lyckades vi få ordning på det ändå, lite tur måste man ha ibland ;)

Första loppet gick kanon, det var dock ett laglopp och tyvärr lyckades inte hela laget gå igenom felfritt, men det är lltid lika kul att tävla lag ändå ;) Andra loppet gick hyfsat bra, vi tappade bort varann ordentligt mer än en gång men vi lyckades ju som sagt lösa det ändå. Efter detta induviduella lopp låg vi på en 9:e plats. Sista loppet gick också bra, dock fick vi en ganska stor miss då jag råkade befinna mig lite väl långt ifrån Nellie vid ett tillfälle vilket gjorde att hon inte såg mig och därmed var på väg att missa några hinder på vägen. Vi lyckades klara upp det och kom i mål med 0 fel igen. Efter att resultaten lagts ihop för dessa två lopp så hamnade vi på en tredje plats vilket gjorde att vi definitivt försvarade våran titel ifrån förra året då vi också fick brons :P

Har ingen ny bild på varken Thea eller Nellie så det får bli en någorlunda ny bild för att inlägget inte ska se alltför trist och tråkigt ut XD

Kommentarer
Postat av: Klara

Oj vad roligt! STORT grattis till tredjeplatsen!!! :D<3

2011-10-17 @ 19:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0