Praktik på galoppstall

Hehe, ja jag får se till att skriva lite fler inlägg nu på bloggen, eftersom att jag har fått lite påminnelser om det XD Haha, det ska nog vara en påminnelse, men vadå, då är det ju i alla fall minst 1 person som fortfarande har tålamod nog att se om någon uppdatering gjorts ;) 

De senaste veckorna/dagarna har jag gjort mycket skolarbete såhär inför skolavslutningen på fredag, därav den kassa uppdateringen. Det är skönt att kunna pricka av mer och mer uppgifter ifrån listan med arbeten som ska lämnas in ;) Dessutom har vi praktik just nu vilket gör att det finns lite extra tid till skolarbete, för tänk om det vore så illa att man var så sysslolös så att man kunde slappna av en liten stund :O Haha, nä nu ska jag inte vara negativ, skolan är ju snart slut och lektionerna har vi ju redan blivit av med i alla fall ;)

Jag praktiserar på ett galoppstall som ligger drygt 2 timmar bort, via kollektivtrafik. Men jag kan lova er att den ganska långa resetiden till stallet verkligen är värd den tid det tar. Jag trivs otroligt bra i stallet tillsammans med både hästar och personal. Vanligtvis brukar ju en praktikplats för mig bara vara som att man blir en erfarenhet rikare, men i det här stallet stormtrivs jag. Det är så fruktansvärt trevliga människor och vackra hästar i stallen så man vill inte åka hem. Jag hade ju mest förväntat mig mockning, fodring och lite annat sådant "vanligt" stallgöra, men inte mindre än första dagen fick jag sitta upp på en rikshäst ;) Jag fick dock inte galoppera, vilket jag självklart förstår då jag knappast har några jockeykunskaper och dessutom ska ju hästarna ha så mycket energi som möjligt kvar till tävlingarna. Jag har fått rida nästan varje dag och det var ju absolut inget jag förväntade mig, men självklart något som jag hoppades på :D Hoppas inte att de tre dagar som är kvar av praktiken går för fort, jag trivs toppen i det stallet. De är dessutom så otroligt lärorikt att hjälpa till inom en hästgenre som jag aldrig tidigare varit involverad i. Trots att jag ridit i snart 15 år så känns det nästan som att man inte kan någonting i det nya stallet då allting är så mycket mer annorlunda jämfört med vad jag är van vid. Men jag lär mig otroligt mycket och bara längtar tills imorgon då jag ska gå upp 06:00 och åka till stallet igen :P

Här är lite bilder ifrån stallet och på hästarna, som jag har tagit med mobilen, vilket återigen medför att kvalitén på bilderna hade blivit bättre om man knäppt dom med en stenålderskamera XD 








Kommentarer
Postat av: Sara

Åå så skoj att du trivs och får rida med. Lyllo!! :D

Vi får träna någon dag efter avslutningen, tycker jag.. ;) Vi hörs!

Kram

2011-06-07 @ 19:56:40
URL: http://aymiks.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0