8. Min största rädsla inom ridsporten

Jag tycker faktiskt att jag har blivit mycket bättre på att uppdatera nu ;) I och för sig inte så konstigt eftersom att mitt andra alternativ för vad jag ska fördriva tiden med är att plugga XD Kom i alla fall på att jag helt missat den 30-dagarslista som jag började att besvara för 4 månader sedan :P Men, bättre sent än aldrig! ;)
Min största rädsla inom ridsporten är nog ett ganska vanligt och självklart svar; entingen att jag skadar mig eller att hästen skadar sig. Att ramla är av är ju inget ovanligt, och man brukar ju säga att man inte är en god ryttare förrän man ramlat av 100 gånger, men trots att jag säkerligen ramlat av mer än 100 gånger så har jag aldrig slagit mig ordentligt. Dels så känner mig aldrig rädd när jag rider och med ett klarare sinne så antar att jag att man har lättare för att hantera situationer som annars skulle kunna bli "knepiga". Dessutom rider jag ALLTID med både hjälm och säkerhetsväst så de gånger jag ramlar av har jag alltid försökt att förebygga skador så gott jag har kunnat. Oavsett hur obekväm eller "ful" en säkerhetsväst är så är det för mig definitivt ett bättre alternativ än att riskera att skada sig.
Att hästen skadas är ju såklart också något som jag, precis som så många andra, undviker till 100%. Hästar är tåliga djur som klarar det mesta men blir dom någon gång skadade eller sjuka så tycker jag att det ofta är ganska allvarligt. Så självklart är min största rädsla även att hästen skadar sig. Men så länge man gör allt man kan för att förhindra det så kan man inte göra annat än att också ha kul under tiden! ;)
Foto: Anna Larsson

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken härlig bild! :)

2012-02-01 @ 21:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0