Första kursen med Amie och Lydnadstävling

Kurstillfället i Onsdags, med Nellies mamma Amie, gick väldigt bra. Hon lyssnade mycket bra trots att hennes ordinarie matte var otrogen med en annan schnauzer. Men vi måste träna på slalomet på "fel" sida och jag måste förstå att det är en snabb hund jag springer med. Jag hinner liksom inte riktigt med mina byten och jag har blivit rådad att göra "blindbyten" vilket jag innan varit lite skeptisk mot, men det är kanske inte så dumt. Jag får pröva mig fram och se vad som blir bäst.

Thea och Nellies uppfödare var också med och körde med Theas syster Alva och det gick ättebra för dom med. En från klubben körde med Ida (Nellies syster) och mammas gamla arbetskamrat körde med Liz. Alla dessa hundar är schnauzrar och från samma uppfödning. Så den stackars 5:e hunden i gruppen, en Phalene, dessutom enda hanen var ju jätteintresserad av de andra hundarna och jag tyckte faktiskt lite synd om både hund och förare som inte kunde koncentrera sig ordentligt.

Idag har det dessutom varit Lydnadstävling och tro det eller ej men vi fick ett förstapris, jag och Thea. Platsliggningen satte hon sig upp på igen så jag trodde verkligen det var kört men eftersom att vi fick ett förstapris måste ju allting annat varit näst intill perfekt. Nedanför kommer Resultat och en och annan Kommentar från mig. Vi fick 162 poäng, så det var precis.

Platsliggande: 5p (Som sagt satte hon sig upp men var ändå kvar på samma plats)
Tandvisning: 10p (Hon visade dom faktiskt inte själv, som man lätt kan tro :D)
Linförighet: 6.5p (VP och SnS men hon hade kanonkontakt med mig)
Läggande: 8p (Kanonsnyggt, la sig lite långsamt, men hon la sig ner i alla fall trots den våta marken)
Inkallande: 10p (Perfekt)
Ställande: 10p (Ingenting att kommentera, supersnyggt)
Apportering: 7p (Hon tuggade på bocken men sprang inte iväg med den som förra gången, jättenöjd matte)
Hopp över hinder: 10p (Super!) 
Helhetsintryck: 8p (Lite låg poäng kanske, med tanke på våran perfekta kontakt)

I helhet var dagen perfekt och det som började mindre bra avslutades kanon! 

Kommentarer
Postat av: Sara

TJOOHOOOOO!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS. Ni är såå duktiga!

Nu tar ni de andra två också va? Eller går ni upp i 2:an? :D

Vi hörs.

2009-11-07 @ 19:23:06
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Julia

yay grattis!! så thea fixade någonting det lilla charmtrollet xD



vi ses på måndag!! =))

2009-11-07 @ 21:29:23
Postat av: Jeanette Andersson

Haha, tack så mycket. Ja, Thea kan,bara hon vill XD Ses imon!

2009-11-08 @ 11:04:01
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/
Postat av: Klara

Woooo, go Thea o Jeanette!! :D

2009-11-12 @ 21:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0