Personligt tävlingslydnadsrekord

Jag och Thea slog nytt personligt rekord: 166 poäng! Snacka om en underbar hund. Det regnade, blåste och var iskallt och ändå klarar hunden för första gången Platsliggningen perfekt, en 10:a fick vi på den. Jag förstår fortfarande inte riktigt vad som hände. Hon låg, näst intill, i en vattenpöl och ligger där i 2 minuter utan att röra sig ur fläcken. Hur gick det här till? Hon skakade hela tiden av kylan och jag förstår henne till 100% men hon låg kvar. Snacka om en trogen hund trots sin vattenfobi. Jag trodde aldrig att detta skulle gå med tanke på vädret men något mirakel hände trots vattnet eller så har man helt enkelt bara världens bästa hund. Och nej, jag ska inte glömma bort Nellie som faktsikt klarat att gå ut med mamma på promenad UTAN Thea och UTAN att bli vettskrämd. Haha, första pris till Nellie för det. 

Jag och Thea fick ett första pris och placerade oss som 5:a utan 16 starter. Så nu är det bara ett 1:a pris kvar innan det blir LP1. Hoppas verkligen på det! Duktig vovve var det verkligen i regnet i alla fall! XD

Nedanför kommer som vanligt poäng och kommentar från domare och mig :D

Platsliggande: 10p Utmärkt (Perfekt, bättre kan det inte bli)
Tandvisning: 9p Bra (Hon satte sig upp när dommaren kom fram men annars helt okej)
Linförighet: 7.5p Trevlig kontakt, ojämn position, halter (Vadå halter? Men snälla poäng av domaren måste jag säga, Thea ville ju knappt sätta sig då jag stannade)
Läggande: 8.5p DK (Förstår inte hur vi kunde få DK på det, jag sa ju ligg en gång och hon la sig, Thea var värd en 10:a där)
Inkallande: 9.5 Bra (Ja, den var bra, men lite sen reaktion från Thea och lite långsamt sättande)
Ställande: 7.5p Slarv, transp (För det första, vadå transp, vad betyder det? Och för det andra vadå slarv, det var ju perfekt)
Apportering: 5p Slarv, släpper DK (Håller helt med, Thea började med sin: Ska-bara-gå-en-liten-sväng-med-apportbocken-men-kommer-snart-tillbaka grej. Haha, men jaja)
Hopp över hinder: 8p Problem avslut (Självklart är det en 8:a, Thea ville inte sätta sig ner)
Helhetsintryck: 8p Lovande förighet (Kul att höra :))

Nedanför kommer lite fler bilder som min kompis tog i somras, även lite bilder från utställningen för några månader sedan:

(Varför sitta fint när man kan leka?)


(Nellie ser ut som en sjömann) :D


(Jättefin bild på Thea och de bruna ögonen)


(Undra vem som vill ha korv?)


(Helt nytrimmad och silvrig är snyggingen)


(Nellie Fluff som mest vill leka istället för att stå still, men fin var hon)


Kommentarer
Postat av: Lovisa:)

Gratttttis va duktiga ni e!!!:D Hoppas ni vinner en till gång nu då!1;) fiina bilder oxå!

vi ses puss!:)

2009-11-21 @ 00:32:49
Postat av: Sara

GRATTIS!!! Nu är LP:t snart erat. Håller tummarna :D

Är det den 13 dec. nästa gång?

2009-11-21 @ 18:30:21
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Klara

Grattis!! :D :D

2009-11-21 @ 20:54:12
Postat av: Jeanette

Tack så mycket! :D

Den 13:e december är nästa tävling så snälla, be till våra vädergudar om att åtminstone få regn på platsliggningen. XD Haha, eftersom hon låg ner där... :)

2009-11-22 @ 11:58:41
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0