Lite av allt...

Idag var det sista gången för den kurs jag har varit hjälpinstruktör i. Jag fick After Eight och en agilitybok som tack. Idag var det också väldigt mycket regn så den sista biten av kursen gick vi ner till klubbstugan och kollade på lite agilitylopp från VM 2004. Det var jätteintressant och tänk vad mycket det har hänt på bara 5 år. Men det roligaste av allt var att det var en tygsäck och inte en plastig säck som säcken brukar vara gjord av. Tunt tyg är ju alltid lättare så jag tänkte att jag och Nellie får väll försöka komma till VM då så vi slipper alla plastsäckar i de lägre klasserna. Haha, drömma går ju alltid... :D

Imorgon är det "hopptävling" på ridskolan för att eventuellt kunna ta ridborgarmärket och jag är jättenervös. Förra gången red jag favorithästen på ridksolan men han är jättesvår så tyvärr klarade vi det inte. Jag är desto mer nervös nu eftersom att det är sista chansen och jag hoppas men ändå inte att jag får favoritponnyn. Rider man honom spelar det egentligen ingen roll hur det går, för att få rida honom är helt underbart.  Men samtidigt vill jag ju klara "provet" också. I "provet" ingår Dressyr, Hoppning och ett teoretiskt test. Problemet är bara att komma ihåg dressyrprogrammet, men det är inte förrän senare.  

Om ungefär en timme ska jag och Nellie upp och träna på klubben i det härliga regnvädret :( Men hon brukar inte reagera så mycket på det så jag hoppas bara att jag inte ger en negativ inställning hos henne. Det enda problemet är ju egentligen säcken men den går hon ju inte igenom om det är fint väder heller så mycket värre kan det ju inte bli. :)

Nu har jag kommi hem från träningen och det gick jättebra trots det dåliga vädret. Nellie körde Säcken flera gånger och det gick faktiskt någorlunda fort. Men så fort vi kommer på en tävlingsbana är det som om hon aldrig sett en säck tidigare. Vi tränade även bakombyten och det gick också bra, det är ju lättare då man har en hund som suger på hinder såklart, som Thea inte riktigt förstått *Host, host. Ska jag vara ärlig tror jag att jag nästan aldrig gjort ett bakombyte med Thea eftersom att det alltid är jag som är före henne, så jag är lite nybörjare på bakombyten.

Jag kom även på att kanske är Flyball Theas grej. Hon är duktig på att suga framåt då det ligger en boll längst bort som jag har tränat på, och jag frågade på klubben idag om dom hade en FlyBallmaskin och det hade dom. Så nästa gång ska den släpas fram och Thea ska få fånga bollar som bara den. XD Problemet är bara att dom tidigare gånger jag har tränat med den maskinen har både Thea och Nellie blivit rädda så jag får försöka träna bort det. Klicker, godis och ett gott humör ska råda bot på det och kanske, kanske kan Thea få upp lite fart. 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha!! Tack. :D

Lycka till imorgon! Klart du tar ridborgarmärket. Är det ett sånt man kan ta vaje år?? I så fall har jag två stycken.. från 2003 och 2004 :P

Håller tummarna!!

2009-10-25 @ 20:16:45
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Sara

Jamen ni är så duktiga!!

Vi måste träna tilsammans någon dag. Kimya löper ju, så vi kan träna agility och jag tar Mischa istället. Men jag kan ju inte få någon skjuts på hela veckan.. :/

Vi borde kanske åka till GMBK och testa det släpet med Nellie.. Kan se till helgen? Då kan jag få skjuts igen ;)

2009-10-25 @ 21:44:54
URL: http://collimin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0