Nu var det länge sen jag skrev

Ja, nu var det verkligen på tiden. Har precis varit iväg och tränat med hundarna med dom som också ska tävla lag från klubben på söndag i Distriktmästerskapet. Det kom först en regnskur, sen en hagelskur och sist men inte minst ännu en regnskur. Sen höll det faktiskt upp hela tiden men det var ju fortfarande väldigt blött på marken. Thea tyckte inte alls detta var kul (som vanligt) men Nellie sprang på. Har även kollat upp vädret för Söndag och till min besvikelse ska det bli regn hela dagen då med. Jaja, det är väll bara att försöka hålla humöret och uppe och tänka positivt.

Imorgon ska i alla fall hundarna med till skolan och det ska bli så kul. Vi ska träna Agility, Lydnad, Handling och gå igenom lite Anatomi. Det sista låter väll mindre kul men det kan ändå vara intressant att kunna och för att få göra det roliga måste man väll göra lite mindre kul också. Jag hoppas bara att Thea inte kommer dit med hennes kaxigaste attityd, jag vet att hennes personlighet är att hon är störst, bäst och vackrast men man kan ju dra ner på det lite kanske. Nellie hoppas jag bara inte kryper ur skinnet annars är ju detta en perfekt övning för både mig och hundarna. Jag måste tänka positivt, Thea måste inte äga allting och lilla Nellie måste verkligen behöva ta mer plats. Men det löser sig på ett eller annat sätt. 




Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas det gick bra idag. :)

Ni ska vara med på lydnaden den 17de va? Några från min klass ska vara funktionärer där då. Men jag ska inte det, eftersom jag det var meningen att vi skulle till västervik den helgen, men nu har han som vi skulle hälsa på hos fått förhinder så vi ska inte dit.. :/

Jag kanske kommer och hejar på er ändå(om du ska dit?)

2009-10-09 @ 22:18:32
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Jeanette

Ja, det får du gärna göra... då ses vi då! Ha det bra.

2009-10-10 @ 20:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0