12 Tassar i familjen under helgen

Igår fick vi ännu en fyrfotad i familjen, Nellies mamma Amie, och jag måste faktiskt medge att det är lite svårt att se skillnad på Amie och hennes långbenta dotter. Thea tycker mest att så länge dom låter henne vara så får hon väll vara här då. Men det är lite oro i lägret här hemma och det går falska alarm hela tiden angående om någon kommer eller inte. Men det lugnar nog ner sig lite senare och nu har vi ju hela helgen på oss att träna. Jag ska nämligen tävla Amie i agility i Oktober och om hunden kan är det ingen tvekan om. Det är samarbetet mellan mig och Amie som behöver bli bättre då vi inte riktigt känner varandra.

Idag är det i alla fall utställning och både Thea och Nellie ska vara med så vi får väll se hur det går. Thea är inte alls i päls då hon är alldeles nytrimmad och har inte hunnit fått tillbaka pälsen än. Men Nellie är jättefin, nyklippt och hon går som om hon inte gjort annat i sitt liv :D Thea går också snyggt men hon tror mest att det är fotgående det handlar om och går mest och tittar på mig istället för rakt fram. Nellie är fortfarande lite barnslig och försöker mest bita i kopplet och galloperar istället för att trava men skenet kan bedra för går hon väl snyggt så är det riktigt snyggt. Egentligen är jag inte alls intresserad av utställning men jag vill så gärna ha en bedömning och bara se vad dom tycker om dom små skäggiga damerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0