Igår kändes det riktigt bra...

Igår var jag och hundarna iväg och tränade på klubben och det gick riktigt bra. Thea är ju som ni nog redan vet inte den snabbaste hunden precis men idag när jag lade en liten köttbullebit i slutet av banan, då var det inte samma hund längre. Jag har gjort detta förrut och det går ju tyvärr bara att göra såhär på raksträckor eftersom annars fuskar hon. Men slalom var med i raksträckan och hon gjorde den både felfritt och snabbt. Duktig vovve... :) Tyvärr får man ju inte göra så här på tävlingar så vi får väll se hur det går på Lördag nu när det är tävling.

Nellie tyckte som vanligt att det var roligt men hon har fortfarande problem med säcken, släpet, platta tunneln, strumpan, ja kalla den vad ni vill... XD Nu är hon ju i alla fall inte rädd för den längre utan går igenom men det går ju inte snabbt. Hon står därinne och skäller en liten stund men jag förstår faktiskt inte vad det är hon förväntar sig. Att släpet ska lyfta på sig av vinddragen från hennes skall? Efter en stund kryper hon i alla fall igenom men det går ju som sagt inte fort. Jag vet inte om jag bara ska hoppas på att det löser sig med tiden eller om jag ska börja träna den med henne på ett annat sätt. Vi får se hur det går på Lördag med henne också, för hon ska ju såklart också vara med... :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0