Officiell agilitytävling

Idag klockan 6:30 bar det av till tävling, snacka om att vara trött efter den här morgonen. Nellie har gått super idag, det var runt 60 hundar i varje klass och Nellie tog en 3:e och en 2:a placering. Med det fick hon även 2 pinnar av 2 möjliga så nu saknas det bara 2 st innan vi förhoppningsvis är uppe i Klass 2 i båda klasserna. Nellie brinner verkligen för agility och hon blir så frustrerad om hon någon gång inte får köra.

Nellies mamma Amie var också med och tävlade, och dom lyckades och knipa en pinne. Grattis till dom!

Thea däremot gjorde som vanligt allting helt felfritt men fick tidsfel i båda klasserna. Trots det lyckades vi knipa en 3:e placering i klass 2 och hade hon inte haft de förargliga tidsfelen hade ännu en pinne kunnat skrivas in i tävlingsboken. Lite surt men det här är ju inte Theas stora passion. Innan vi skulle in på banan tränade jag och Thea lite lydnad eftersom jag vet att hon verkligen älskar det, jag tänkte ju försöka liva upp stämningen lite innan vi skulle in på banan, men det hjälpte inte så mycket. Jag måste filma Thea någon gång när hon kör Lydnad med mig, hon är ta mig sjutton helt otrolig hunden. Ni ska se frambenen som elegant slängs upp i luften samtidigt som hon har ögonkontakt med mig. Det ser riktigt kraftfullt ut och jag har aldrig tidigare sett en Dvärgschnauzer som är så förälskad i Lydnad. Hon ger verkligen allt, så det här var nog sista agilitytävlingen för Thea, jag vet att jag sagt det förrut, men Thea tycker inte agility är kul. Thea ska helt enkelt få köra sin älskade Lydnad.

Innan andra loppet fick vi lax från en medtävlare som hade över, nu tänkte jag att nu av alla gånger måste Thea väll ändå springa, men det hade ju inte riktigt Thea tänkt. Hon tog banan i sin egna takt och hon morrade som vanligt när jag lyfte upp henne för att ställa henne på startlinjen, samtidigt hörde jag någon i folkmassan bakom som skrattade och sa: "Det är en riktigt schnauzer det". Och jag kan ju inte annat än att hålla med. ;D

Jag måste faktiskt säga att jag är oerhört tacksam över att Thea har "dragit" in mig i Lydnad. Jag har från början alltid tänkt att hur kan man tävla i något som någon annan ska bedömma, men det är faktiskt inte så dumt och är Thea glad och lycklig, är jag glad och lycklig. Detsamma gäller Nellie, fastän hon är ju glad för allting ;D

Igår var även jag och min kompis ute och tog bilder på hundarna, eller rättare sagt hon tog bilder, jag kan ju inte hålla kameran still. XD Hon är helt suverän på att ta bilder och jag ska med en gång lägga ut bilderna på bloggen så att fler kan ta del av mästerfotografen och mina två underbara hundar. Det är ju faktiskt inte så dumt att ha en som brinner för Lydnad och en som älskar Agility.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0