Jag blir helt galen :(

Sen i vintras har jag letat medryttare både på nätet och med hjälp av kontakter men det verkade som om ingen behövde hjälp, det var många som inte ens hörde av sig eller helt enkelt hittat någon mer passande. Det började kännas ganska omöjligt att hitta en trevlig ponny eller häst som stod i ett stall inte alltför långt bort med en glad och trevlig ägare. Till slut lyckades jag hitta en jättetrevlig ponny, Tabasco, som jag ridit några gånger. (Finns några bilder längre ner i bloggen om nu vill se vilken häst jag pratar om). Ägaren är jättetrevlig och det hela kändes riktigt bra, tills nu.

Min granne ringde för ett par dagar sedan och berättade att hon hittat en pärla till foderhäst och att hon behövde en medryttare för att kunna få allt att gå ihop och frågade därför mig om jag var intresserad. Till råga på allt heter denna pärla också Tabasco!!! Visserligen är det inte samma häst som man lätt kan tro men ibland är världen rätt bra liten. Från att ha letat som en tok i över ett halvår och inte hittat någon ponny/häst till att det helt plötsligt finns TVÅ olika Tabasco som ägarna vill ha hjälp med. Jag tror jag blir helt tokig! 

Jag har funderat fram och tillbaka hela dagen och varje gång jag tror att jag har bestämt mig ändrar jag mig. Hur blev det såhär? Jag har inte fått napp hos någon på att halvår och nu har jag helt plötsligt två Tabasco att välja mellan? Ägarna är lika trevliga, hästarna verkar vara lika mysiga, ridvägarna verkar också bra, det är lika långt att åka till det ena stallet som till det andra, det finns ridbana vid båda stallen, badplatser för hästar finns ganska nära båda stallen vilket för mig är ett plus och hästarna är precis LIKA fina. 

Ja blir helt knäpp, tokig och galen på samma gång, hur löser jag det här? Tabasco eller Tabasco?

För att försöka avsluta det här inlägget med en gnutta positivitet verkar det ju alla fall som om jag är ämnad för att rida en Tabasco! XD

Tabasco 1, Jag och Tabasco (Foto: Therese Andersson)


Tabasco 2, Fodervärden Anne-Christine Marchiafava och Tabasco

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahahah!! Men så tokigt.. Säg att den ena hästen får flytta till den andra, så kan du sköta båda. ;)

Har du ridit Tabasco nr 2? Ta den som är härligast. :)



Den 23 oktober är det lydnadstävlingar på partille bk.. tror klass2 också är då, ska vi vara med? :) Kan inte bestämma mig för om jag vill testa på 3:an.

2010-08-07 @ 20:48:31
URL: http://aymiks.se
Postat av: Sara

Oj, då blir det ju jättesvårt att välja. Tänk om du ångrar dig sen. Men borde du inte få testa innan du bestämmer dig?



Haha, tänkte samma sak, tävlar du så hänger jag på liksom. :D Haha.

Tror det går snabbt för Thea att lära sig rutan! Hon är ju så lättlärd, och farten sitter redan där. Gör bara så som jag visat dig hela tiden, så kommer det säkert att fungera. ;) Den här fjärren är dock mycket krånglig.. konstig hund som glömer bort att ha bakbenen på samma ställe ,bara på en timma. Åh så jobbig den är!!

2010-08-07 @ 21:46:41
URL: http://aymiks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0