Oj, vilken helg!

Eftersom att jag inte varit så bra på att uppdatera igen får jag nu ge er ett "dunderinlägg". Jag ska försöka summera en helg, som har varit helt otrolig, på ett enda inlägg.

Lördagen: Jag börjar med gårdagen som spenderades i Borås på agilitytävling och det var det mest omväxlande väder jag någonsin varit med om. Det var sol, regn, hagel, vind och åska om vartannat, blixten slog till och med ner i en kraftkledning i skogen några 100 meter bort så att det började brinna. Trots det omväxlande vädret var dock inte Nellie´s prestation omväxlande, den var på topp som vanligt för att skryta lite :P Först var det ett Öppet Hopplopp vilket innebär att oavsett vilken svårighetsgrad du och din hund befinner sig på får alla hundar deltaga i detta lopp. Det var 42 ekipage med och Nellie och jag kom 5:a. Ett riktigt bra lopp fick vi till så jag är helnöjd. Efter detta loppet började pappa och jag att fundera på om vi verkligen skulle stanna kvar till det andra loppet eftersom att det tog så lång tid med alla klasser som var innan oss. Vi bestämde oss till slut för att stanna eftersom att vi ändå var där, och tur var väll det. Inför det andra och sista loppet var planen som en bassäng och många förare och hundar hade redan åkt hem på grund av allt regn så det var enbart 13 hundar kvar i Nellie´s och min klass. Trots regnet sprang Nellie som en tok och när jag sprang bredvid henne och satte fötterna i vattenpölarna så skvätte det i ansiktet på henne vilket gjorde att jag kände mig lite dum. Jag tror inte att det gjorde henne så mycket eftersom att det ändå regnade men lite taskig kände jag mig allt. Nellie gick i mål med en fantastisk tid trots regnet och vi var de enda i klassen utan tidsfel, kanske vänder "turen" med refernstiderna nu XD Vi vann klassen och fick en till pinne, vilket innebär att lyckas vi knipa en till kan vi vara med på MyDog även i hoppklassen, vilket vore så kul.

Söndagen: Idag var det också tävling men på Partille BK´s egna KlubbMästerskap vilket jag självklart ville vara med på. Thea var anmäld till Lydnad och Agility, och Nellie var bara anmäld till agilityn. Egentligen är ju Thea "pensionerad" ifrån agilityn men jag tänkte att eftersom att vi blev klubbmästare förra året måste vi ju vara med och i alla fall försöka försvara vår titel :P Lydnaden var först och Thea fick 6 st 10:poängare av 9 moment.
Platsliggande: 10 p
Tandvisning: 10 p
Linförighet: 7,5 p (Snett sättande och luftigt)
Läggande: 9,5 p
Inkallande: 10 p
Ställande: 10 p
Apportering: 0 p (lämnar föraren)
Hopp över hinder: 10 p
Helhetsintryck: 10 p
Totalt: 179 p
Haha, ja apporteringen är väll ingenting att gå in på mer ingående. Hon tog raskt apportbocken och stack iväg. Det blev som ni kaske förstår helt fel men vad gör det när hon hade kul och till och med fick domaren att skratta. Denna domaren kom faktiskt också fram efteråt och tyckte att vi var ett väldigt trevligt ekipage och hon önskade att hon hade samma halter på sin hund som jag hade på min, ni kan ana att det värmde ordentligt. När det efteråt var dags för prisutdelning räknade dom upp resultatet bakänges så att dom med bäst resultat räknades upp sist. Varken jag eller de andra tävlande hade inte enda blekaste aning om hur det hade gått eftersom att domaren aldrig visat eller sagt sina poäng. Fler och fler ekipage räknades upp och när dom började komma in på pallplatserna blev jag lite orolig om de hade tappat bort mitt protokoll eller något liknande eftersom att dom inte hade ropat upp mig. Till slut ropades jag upp och vi hade vunnit KlubbMästerskapet med en marginal på hela 30 poäng. Jag kan inte ens beskriva hur glad jag blev, jag är bara så lyckligt lottad över att fått en sådan underbar hund som Thea, hon är så otroligt arbetsvillig när det gäller saker hon tycker om att göra så jag måste verkligen ta vara på det. Och jag måste erkänna att glädjen är dubbelt så stor när man tävlar mot en massa brukshundar med en liten schnauzer, det är verkligen otroligt att Thea är så duktig inom en kategori "hon egentligen inte hör hemma i" eftersom att hon inte är en brukshund.  
I agilityn tycker jag att det också gick strålande. Thea och Nellie gjorde sammanlagt 4 felfria lopp och Nellie kom 2:a och Thea 3:a i KlubbMästerskapet för agility. Det var en riktigt snabb och duktig Dvärgschnauzer som vann så det var bara schnauzer på prispallen XD Nellie skällde och var som vanligt lite smått tokig på banan vilket jag också verkligen måste ta vara på, Nellie´s entusiasm hittar man inte så lätt. Hon går in och gör sitt bästa oavsett vad och det gör mig bara så lycklig att springa med henne. Tänk att just jag har fått två stycken så fantastiskt underbara hundar på alla sätt och vis, bara deras närvaro gör mig glad. Utan dom hade mitt liv varit i princip meningslöst, dom är mitt allt <3

(Bild på Nellie & Thea och helgens "prisskörd", om man får uttrycka sig så. Jag känner mig faktiskt lite mallig just nu så jag hoppas ni har överseende med det, jag vara bara tvungen att dela med mig om hur det gick) 

Kommentarer
Postat av: annkin

Vad roligt att det går så bra för er...Gullhundarna är inte bara söta alltså ;)Kram A

2010-09-02 @ 21:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0