LP1 och seger... (Varning för skryt) XD

Vilken kanondag. Allt gick mycket bättre än planerat. Jag, pappa och morgontrötta Thea åkte ner till Kungsbacka klockan 7 imorse för att i alla fall försöka få det sista förstapriset i Lydnad. Det var svinkallt och jag var helt inställd på att Thea skulle sätta sig upp på platsliggningen eftersom att det var så kallt. Men näe då. Hon ligger och skakar som en massagestol och gnyr som en gris, men kvar ligger hon i 2 minuter. Jag var så lycklig och glad över att Thea faktiskt låg kvar för min skull.

Resten gick kanonbra och vi slog nytt rekord i poäng för oss själva, vann tredje förstapriset i Klass 1 för vår del och kammade (till min stora förvåning) hem hela tävlingen med 1 poäng före 2:an. Jag är så stolt över lilla Thea och idag har hon verkligen visat att en Dvärgschnauzer kan faktiskt vara lika bra som brukshundar. Domaren för tävlingen tyckte att vi var ett väldigt trevligt ekipage och hon sa till och med att det var mycket bra jobbat med en hund som egentligen inte alls hör hemma i dessa kategorier.

Här kommer domarprotokollet och kommentarerna:
Platsliggande: 10 p
Tandvisning: 10 p
Linförighet: 7,5 p (VXP, Sitter Ej, SS)
Läggande: 8,5 p (LL, DK Röst)
Inkallande: 9,5 p (DK hand) 
Ställande: 10 p
Apportering: 7 p (Tugg)
Hopp över hinder: 9,5 p (Avslut)
Helhetsintryck: 9 p (Pigg hund)
SUMMA: 180,5 p

Vi hade dessutom startnummer 11 vilket är mitt turnummer, och tur hade vi allt. XD Thea fick ju till och med kommentaren pigg hund och om Thea får den kommentaren då förstår ni hur bäst hon varit idag.

Nu är det dags för nya tag i alla fall, en helt ny klass innebär ju helt nya moment, så det är bara att sätta igång och träna.

Bilder kommer inom kort då vi äntligen fått tillbaka våran data... Hallelujah :)

Kommentarer
Postat av: Sara

GRATTIS igen!!! Toppenbra! :D

2010-02-15 @ 15:35:00
URL: http://aymik.cybersite.se
Postat av: Julia

Grattis till förstaplatsen!!!!!

Kul att de går så bra för dig o Thea! :D

2010-02-17 @ 00:59:34
Postat av: Klara

Grattis!!! :D

2010-02-19 @ 13:44:34
Postat av: Jeanette

Tack så mycket! XD

2010-02-20 @ 23:40:56
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0