Nellie är halt... :(

Jag vet inte längre om jag kan vara med på tävlingen i Ulricehamn nu på Lördag för igår när jag kom hem haltade Nellie. Det ser ut som om hon har något sår mellan trampdynrona så mamma har satt på min strumpa för att hon inte ska slicka på det. Idag upptäckte vi att hon haltade på det andra bakbenet också så vi fick sätta på ännu en strumpa, så nu har hon mina strumpor med åsnan "Ior" på båda baktassarna, ni kan tänka er att folk tittar när man är ute och går, men det viktigaste är ju att Nellie inte har ont. När vi imorse skulle gå ut ville vi inte att strumpan, hon hade på dom små tassarna, skulle bli blöt eftersom att det regande så när vi går ut, så nu har hon dessutom bajspåsar på fötterna, stackarn hon måste skämmas ihjäl. Men det är i alla fall myckte bättre än vad det var imorse så på bara några timmar har hon blivit bättre så jag hoppas att hon ska bli återställd inför lördagen, annrs får det helt enkelt inte bli någon tävling.

Vårt hus har återigen öppnat hundhotell så imorgon kommer Sniper att bo hos oss under helgen. Han är också anmäld till Ulricehamn så jag har erbjudit ägaren att om hon vill, kan jag kanske köra med honom också, eftersom att vi förhoppningsvis ändå ska till Ulricehamn med Nellie. Men vi får se vad hon säger, jag förstår att det känns konstigt för henne om någon annan skulle tävla med hennes hund.

Jag har dessutom glömt att berätta att jag har återigen hittat en medryttarhäst, en riktigt guldklimp är han. Vacker, trevlig och helt underbar att rida. Ska passa honom några dagar på prov och se hur det går så det ska både bli spännande och roligt. Jag älskar dessutom ridvägarna som finns runtom stallet han står i, har ju ridit dom förrut då jag red en Shetlandsponny i samma område, så det ska bli riktigt kul.  

Kommentarer
Postat av: Sara

Nej så tråkigt att hon har blivit halt!

Det jag kom att tänka på när jag läste inlägget var att det påminner om hältan som Freja hade, då det visade sig vara borrelia. Hoppas det försvinner snabbt, och inte kommer tillbaka. :)



Vi ska ut och tävla tillsammans! :D Sara får bara ta och lägga på ett kol, så är vi nog snart ute på banan.

2010-07-15 @ 23:15:01
URL: http://aymiks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0