Agilitytävling i Höganäs

Imorse ringde klockan vid 04:00 för att vi lagom skulle kunna komma till tävlingen och vad gör man inte för en viktig dag. :) Dom flesta har nog hört att jag så gärna ville ta de 2 sista pinnarna i Klass 1 för bli uppflyttad så att jag och Nellie kan delta i alla de Klass 2 tävlingar som kommer i sommar. Vårt mål är ju att förhoppningsvis komma med och tävla på My Dog och då måste vi ju ta chansen i alla dessa Klass 2 tävlingar.

Resan till Skåne tog i alla fall nästan 3 timmar efter att jag blivit hämtad av Thea och Nellies uppfödare som jag fick åka med. Vi var på tävlingen i mycket god tid och vi var nog de första på plats och nog dom som lämnade stället sist också. XD

När vi kom dit var det nästan inte en själ där men agilitybanan som stod uppställd pallrade vi snabbt fram till för att kolla in de hinder som skulle vara med. Och vad tror ni vi såg? Just precis, säcken. Min första tanke var att det här kan ju bara inte gå bra då regnet hänger som en vissen blomma över oss, ingen hund och absolut inte Nellie, vill ju gå in i den mörka, blöta och fullständigt livsfarliga säcken. Den har säkert inte fått mat på flera veckor och älskar nog att sluka små Nellusar. :P 

Som tur är upptäcker domaren också att regnet hänger i luften och tar bort säcken, och placerar istället en kort tunnel där säcken stod. Puuh, inte nog med att Nellie inte gillar säcken det skulle ju dessutom bli regn så att ta bort säcken var nog bra för både Nellie och de andra hundarna, de är ju faktiskt en klass 1 bana, det är inte meningen att det ska vara supersvårt då. Tummen upp för det goda beslutet! :)

Första loppet var agilitybanan vilket innebär att alla de balanshinder som finns oftast är med i banan. Jag vet ju att Nellie har lätt för att hoppa av kontakfältshinderna för tidigt så jag var självklart beredd på detta. Nellie körde loppet som om hon inte gjort annat både däck, gunga och balansbom togs perfekt. Det slutade med att vi fick en andraplats av 38 starter och en efterlängtad pinne. Wihoo! Men detta gjorde ju inte direkt så att pressen minskade inför hopploppet då det verkligen vore bra om vi fick en pinne eftersom att det är så krångligt att ha samma hund i olika klasser.

När det var dags för det andra loppet, hopploppet, hade hittintills ingen hund gått igenom felfritt innnan jag och Nellie skulle köra så jag förstod ju att banan var kanske inte så enkel och referenstiden var låg vilket gjorde att många hundar fick tidsfel. Jag kan i alla fall inte komma ihåg någonting från det sista loppet, det gick så snabbt att jag kanppt hängde med. Nellie sköts som en kanon från starten, skällde ut mig då jag råkade stå ivägen, hon svängde så det såg ut som om benen skulle gå av och helt plöstligt var vi i mål. Vi Lyckades få ännu ett felfritt lopp och fick en förstaplacering av 39 starter vilket resulterade i ännu en pinne. Inte nog med att loppet troligen var det bästa vi någonsin gjort och att vi vann, vi fick vår sista pinne i Klass 1. :D

Så nu är Nellie alltså en Klass 2 hund och nu ska det bannemej tävlas. Mitt mål är att jag och Nellie ska komma med och tävla i My Dog 2011 så nu får vi allt ligga i.

Jag har två MMS bilder från idag inskickad till någon konstig adress men vill ni kolla är det bara att gå in på: http://pawpaw779.blogspot.com

Om ni undrar vem hunden i mitten på den första bilden är så är det Nixon som vi ska passa i en vecka, han är så nöjd när han får sitta mellan de bitchiga brudarna.

Nu vet jag var filmen finns på Nellies och mitt senaste lopp igår (det vi vann :P). Om man går in på http://liviaegon.zoomin.se/P2828105 så är det mitt och Nellies lopp. Hemsidan filmen ligger på tillhör Livia och Egon som jag brukar tävla tillsamans med, riktigt duktiga är dom och dom knep en 5:e plats igår. Grattis! :D 

Nellie fick dessutom i måndags åka till veterinären för en väldigt snabbt kommande tandlossning. Tyvärr fick veterinären dra ut 6 tänder på stackars Nellie men nu mår hon finfint. Hon var lite groggy de första dagarna efter de lugnande medicinerna men nu är "fit for fight" igen vilket hon verkligen visade efter dagens insats på tävlingsbanorna.

Lägger in några bilder igen på Thea & Nellie för att det inte skall se så tomt ut även om bilderna är några veckor gamla nu. Fotograf är: Emmy Landqvist

Thea i vårsolen


Nellie i vårsolen

Kommentarer
Postat av: Livia

Grattis igen!! Ni är bäst! Jag försökte maila men det var fel så nu har jag lagt upp filmen (taskigt kvalité) på min hemsida!

häls.

Livia

2010-06-13 @ 00:21:48
URL: http://liviaegon.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0