Här ska det egentligen vara en rubrik

Alltid lika svårt att uppfinna en bra rubrik, jag förstår egentligen inte varför det ska vara så svårt, för mig är det en sammanfattning av texten fast i en mening eller bara några enstaka ord :/

Det blev i alla fall ingen hoppning på Atlas idag :( Jag som hade hoppats på det och var 99,9 % säker på att det skulle bli så, men nu blev det hoppning på Morgan istället. Han är också rolig men inte i närheten av Atlas samarbetsvillighet (kan man ens säga så? :P) Ridläraren jämförde honom idag med en sådan där myntautomat som små barn brukar åka på, ni vet sådana som brukar stå vid utgången av affärer ibland. I alla fall är Morgan´s framåtbjudning precis som en sådan, den fungerar jättebra tills "mynten" är slut och då är det bara stopp. Haha, han är rolig att hoppa men han tar inte ett galoppsprång mer än han behöver. Dock vet jag inte om min hoppteknik försämrats eller om den alltid varit kass, det känns som om jag flyger som en vante uppe i sadeln, eller så känns det bara värre än det ser ut XD Jag har ju inte hoppat på ett antal veckor nu heller då jag varit sjuk och den senaste hopplektionen knappast kunde kallas för att hoppa MED hästen, det var i princip bara jag som hoppade (inte hästen) och jag landade ju inte ens i sadeln då hästen jag red hade en så fruktansvärt kass hoppteknik och en helt makalös bakskygghet som gjorde att han blev ännu mer rädd och skenade. Haha, det låter som om jag är helt kass på hoppning, men egentligen tycker jag faktiskt det är riktigt kul, jag har bara inte kommit igång än :P Egentligen hade jag velat lägga in en bild på mig och Atlas när vi hoppar men efter att datorn krashat för typ femtioelfte gången har vi förlorat de bilderna och många fler :(

Jag som trodde att jag hade en kass hoppteknik har nu i alla fall hittat min överman. Klippet nedan talar nog för sig själv, ni bara måste se det! XD
http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM

Dessutom får jag förhoppningsvis ledigt ifrån skolan på fredag, har fått chansen till en träning som man troligen bara får 1 gång i livet, eller ens det. Men vad det är får ni inte veta förrän efteråt då det inte till 100 % är bestämt ;) Ska bli så otroligt roligt! :D
Fotograf: Åsa Hellsmark
Foto: Åsa Hellsmark 

Kommentarer
Postat av: Sofia

åh vad kul att han är frisk och mår bra nu :') Hade tänkt skriva mer detaljerat inlägg om när vi hade honom nångång om man nu finner tiden som oftast inte finns.. :P ja ibland är världen bra lite, måste säga att råda ridklubb var nog nästan den mysigaste ridklubben vi tävlat på, jättefint ställe ;)

Har hans ägare någon blogg eller nått? Vet att hon har bdb men hon lägger ju aldrig upp bilder så får ju lix inte se honom :P

2010-11-15 @ 23:15:35
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/
Postat av: Julia

hahahha jag hoppar säkert bättre än den mannen och jag har bara skuttat över en bäck med en häst hittils! xD

2010-11-17 @ 21:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0