Lydnadstävling med "fel" hund imorgon

Min granne och kompis som går 3:e året på gymnasiet har som projektarbete att anordna en lydnadstävling vilket jag såklart ställde upp på som tävlande. Thea, som ni kanske förstått, älskar Lydnad blev såklart anmäld men den lilla rackaren har börjat löpa :( Istället ska jag deltaga med Nellie och jag kan inget annat säga än: Hahaha! Förlåt mig Nellie, men Lydnad är alldeles för tråkigt för hennes smak, förstår hon inte så skäller hon eller sätter sig ned vilket inte precis är baktanken med Lydnad. Så det ska bli riktigt intressant att se hur det går imorgon, det får gå som det går. Hon har ju aldrig någonsin tävlat Lydnad förrut men det ska bli kul att få ett protokoll på hur bra/mindre hon är XD Alla kan inte gilla allt så enkelt är det, och jag är inte ett dugg "ledsen" över att Nellie inte gillar eller förstår sig på Lydnad, hon är en perfekt agilityhund istället. Detsamma gäller Thea, dock var jag i början "ledsen och frustrerad" över att Thea inte alls tyckte om Agility, men vad gör det, hon är en så otroligt chramig lydnadshund istället och har fått många domare att skratta åt hennes "berömda" inkallningar som jag bara måste lägga upp en film på någon gång, på bloggen. Dom är bara klockrena!

Även om dessa två vackra varelser skulle vara helt värdelösa i allt hade inte det heller spelat någon roll, i mina ögon är dom alltid bäst på allt, och dem är det asbolut bästa jag har, utan dom hade jag nog inte varit den jag är idag! Haha, vad dramatiskt det blev, men så är det ibland, och framförallt är det är ju sant!

Lydnadshunden Thea (Foto: Åsa Hellsmark)

Fotograf: Johanna Hulling
Agilityhunden Nellie, som enbart imorgon ska skolas om till lydnadshund! :P Lite småroligt är det allt (Foto: Johanna Hulling)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0